A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Створення 53 навчально-практичних центрів, нові освітні стандарти та Стратегія розвитку галузі – МОН презентує 10 основних досягнень у професійно-технічній освіті 2020 року

Опубліковано 30 грудня 2020 року о 15:25


У 2020 році було спрямовано 100 млн гривень на створення 53 навчально-практичних центрів, затверджено 25 нових освітніх стандартів на компетентнісній основі та схвалено Стратегію розвитку професійної (професійно-технічної) освіти до 2023 року. Крім цього, МОН підтримало реалізацію програми ЄС EU4Skills, у межах якої, зокрема, було проведено аудит 1254 закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти.

«Попри те, що 2020 рік був складним та сповненим викликів, нам вдалося досягти успішних результатів у реформі профтехосвіти. Цьогоріч ми затвердили рішенням колегії Міністерства важливий документ – Стратегію розвитку професійної (професійно-технічної) освіти до 2023 року. Вона визначає основні цілі, завдання та пріоритетні напрями розвитку сфери. Нашою великою перемогою є успішне співробітництво з Програмою ЄС «EU4Skills: кращі навички для сучасної України». За цей час ми змогли не тільки оновити IT-обладнання в деяких пілотних  профтехзакладах, але й розпочали модернізацію їхніх сайтів, провели навчання педагогів і працівників навчально-методичних центрів та інше», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Отже, впродовж 2020 року: 

  1. схвалено Стратегію розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на період до 2023 року;
  2. спрямовано 100 млн гривень на створення 53 навчально-практичних центрів у 52 закладах професійної освіти;
  3. підтримано реалізацію Програми ЄС «EU4Skills: кращі навички для сучасної України»;
  4. презентовано результати аудиту 1 254 закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти;
  5. затверджено 25 нових освітніх стандартів професійно-технічної освіти на компетентнісній основі;
  6. визначено порядок застосування дуальної форми навчання під час освітнього процесу;
  7. проведено вступну кампанію в умовах карантину – зараховано 106,4 тис. учнів;
  8. розпочато пілотний проєкт щодо фінансування професійно-технічної освіти з обласного бюджету на базі Вінницької, Одеської та Сумської областей;
  9. проведено фінал Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності WorldSkills Ukraine;
  10. забезпечено участь закладів профтехосвіти в міжнародних проєктах.

Важливим досягненням реформи стала підтримка оновлення інфраструктури в закладах. У 2020 році 52 профтехи отримали гроші на створення навчально-практичних центрів – осередків, де учні можуть опанувати практичні навички на сучасному обладнанні, а дорослі – підвищувати кваліфікацію. Вперше розподіл коштів проводився за чітким та прозорим конкурсом: заклади в партнерстві з місцевою владою визначали професії для відкриття центрів та доводили їх необхідність для розвитку регіону.

Крім того, зміни відбулись у розвитку дуальної форми освіти. Цьогоріч МОН затвердило Положення про дуальну форму навчання в профтехзакладах. Документ детально визначає права та обов'язки ключових стейкхолдерів процесу: роботодавця, адміністрації закладу та учня. Положення допоможе учасникам процесу розуміти переваги такої освіти. Для того, щоб докладно пояснити новації документа, МОН підготувало інструкції, ознайомитися з якими можна на сайті.

Викликом цього року стало проведення вступної кампанії. Заклади завжди організовували профорієнтаційні заходи у форматі Днів відкритих дверей, ярмарків, майстер-класів. У такий спосіб учні дізнавалися про переваги робітничих професій, знайомилися з потенційними викладачами, могли оцінити умови в гуртожитку закладу. Оскільки через карантинні обмеження вступна кампанія 2020 року пройшла без таких активностей, профтехи провели більшість заходів у дистанційному форматі. Адміністрації розміщували на сайтах 3D-тури навчальними майстернями, проводили онлайн-зустрічі та організовували роботу гарячих ліній з питань вступу. У результаті 106 402 вступники обрали для навчання заклади професійно-технічної освіти.

У карантинних умовах МОН також вдалося провести Всеукраїнський конкурс фахової майстерності WorldSkills Ukraine, в якому за перемогу боролися 83 учасники. Фінал проходив за 9 компетенціями на 5 локаціях країни. Завдяки підтримці роботодавців-партнерів фінал відбувся в безпечних, комфортних умовах.

Нагадаємо, що Уряд схвалив постанову Кабінету Міністрів України «Про заснування стипендії Кабінету Міністрів України за видатні заслуги у сфері вищої освіти».