A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Структура, зміст та процедура дослідження за методикою ECERS-3 – відбувся другий вебінар із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні»

Опубліковано 15 грудня 2020 року о 17:24


Структура, зміст та достовірність шкали ECERS-3, а також процедура дослідження за цією методикою. Про це йшлося під час другого вебінару із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні» для педагогів. Захід відбувся сьогодні, 15 грудня 2020 року, за участю представників Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. 

Під час другого вебінару було висвітлено такі ключові теми:

  1. огляд структури та змісту шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3;
  2. достовірність і валідність шкали;
  3. процедура дослідження за методикою ECERS-3: спостереження та оцінювання; 
  4. використання друкованого видання ECERS-3 в дитячих садках. 

Також спікери докладно розповіли про процес оцінювання якості освітнього процесу дитячого садка та основні його принципи.  

Оцінювання проводять сертифіковані експерти ECERS, які спостерігають за групою та взаємодією дітей віком від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Експерти не мають втручатись у звичайну роботу дитсадка або спілкуватися з дітьми чи персоналом під час оцінювання. Всі запитання щодо розпорядку дня групи вони мають уточнити до початку спостереження.  

Особливо було наголошено на тому, що експерти оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування меблів та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей із вихователями, вихователів із батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності. Під час дослідження за методикою ECERS-3 оцінюють не дітей, а середовище, в якому вони перебувають та соціалізуються. 

Саме тому дослідження за методикою ECERS-3 дає змогу:

  • акцентувати увагу не на перевірці, а на оцінюванні умов, створених для розвитку дитини;
  • вдосконалювати освітнє середовище відповідно до міжнародних стандартів;
  • визначати сильні й слабкі сторони в освітньому процесі закладу дошкільної освіти;
  • підвищувати професійну компетентність педагогів. 

Дослідження якості дошкільної освіти в Україні за допомогою цього міжнародного інструмента заплановано провести в Україні протягом 2021 року. Актуальні дати залежатимуть від епідемічної ситуації. 

Наприкінці вебінару педагогічним колективам було запропоновано завдання на самостійне опрацювання. Отже, слухачі мають змогу оцінити заклад дошкільної освіти, в якому працюють, на предмет наявності та якості вільної гри, зокрема часу та осередків діяльності, у яких вона відбувається. 

Докладніше із завданням та відеозаписом вебінару можна ознайомитися за покликанням.

Запитання щодо тем, які були висвітлені, та методики ECERS-3 загалом можна поставити у формі за покликанням до 12:00 22 грудня 2020 року. Відповіді на запитання буде розміщено на сайті МОН або надано під час наступних вебінарів.

Серія вебінарів організована Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом розвитку освіти у партнерстві з Командою підтримки реформ МОН. Заходи створено за підтримки ЮНІСЕФ Україна та проєкту «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні», що реалізується в межах Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та Європейським центром ім. Вергеланда.

Заходи організовано за участю Команди підтримки реформ МОН у межах проєкту «Українська архітектура реформ». Проєкт впроваджується за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) та Багатостороннього Донорського Фонду Стабілізації та Сталого Розвитку України (Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз, найбільший донор).

Довідково. ECERS – міжнародна методика з оцінювання дошкільного освітнього середовища, описана у форматі шкали. Шкала містить 6 підшкал, 35 параметрів та 468 індикаторів. Кожен із параметрів експерти оцінюють від 1 (незадовільно) до 7 (відмінно), відповідно до індикаторів. Середній бал за підшкалою обчислюється відповідно до оцінок параметрів. 

Нагадаємо, що Міністерство освіти і науки спільно з ЮНІСЕФ Україна презентували контент-платформу і чат-бот НУМО про важливість дошкільного розвитку.