A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Щодо ілюстрації в підручнику «Захист Вітчизни» для 10-го класу: позиція авторів та МОН

Опубліковано 11 грудня 2020 року о 17:10


Сьогодні в ЗМІ опубліковано сторінку підручника «Захист Вітчизни» для 10-го класу закладів загальної середньої освіти (авт. І.М. Герасимів, К.О. Пашко, М.М. Фука, Ю.П. Щирба), виданого у 2018 році. 

Цей підручник пройшов конкурсний відбір. За підсумками вибору закладами освіти підручник надрукований накладом 157 944 примірники у 2018 році за Міністра освіти і науки України Гриневич Л.М. та керівника Інституту модернізації змісту освіти Спіріна О. М.

На ілюстрації до статті про Збройні Сили України в підручнику зображені військовослужбовці – в екіпіровці та зі зброєю, що, за твердженням одного з анонімних телеграм-каналів, виробляють у РФ.

За роз’ясненням зі вказаного питання МОН звернулося до колективу авторів підручника. Їхня позиція наступна: 

«Підручник «Захист Вітчизни. 10 клас» авторський колектив створював у 2017 році під час становлення й розвитку ЗСУ. Надрукований цей підручник у 2018 році. До 10 грудня 2020 року жодних зауважень до світлини, розміщеної на сторінці 114 (ілюстрація 24.9), не надходило. Зазначена світлина використана, щоб проілюструвати зразки сучасного армійського екіпірування (літня маскувальна форма, шолом балістичний, окуляри-маска захисна, бронежилет тощо). Екіпірування тільки починало масово надходити до ЗСУ,  зокрема, і за допомогою волонтерів. Розглядувана світлина не містить жодних розпізнавальних знаків жодної армії світу. Тому автори вважали за доцільне використати цю світлину, щоб продемонструвати напрями розвитку екіпірування бійців ЗСУ». 

Міністерство освіти і науки України вважає, що ситуація потребує детального аналізу та експертизи. Інституту модернізації змісту освіти доручено звернутися до експертів із збройного забезпечення ЗСУ, аби отримати кваліфіковану й неупереджену експертну оцінку й відповідь щодо екіпірування та зброї, зображених на світлині. 

За попередні шість років, на жаль, якість підготовки шкільної навчальної літератури, що друкується державним коштом, була значно знижена. У підручниках були допущені помилки, неточності, міститься недоречна інформація тощо. 

З метою подолання цієї кризи якості шкільних посібників та підручників, яка спровокована непрофесіоналізмом або халатністю окремих ексчиновників, МОН перед ІМЗО поставило першочергові завдання щодо кардинальної зміни механізму відбору підручників, які друкуватимуться за державні кошти.

Зауважимо, що якість шкільних підручників є сьогодні одним із пріоритетів роботи команди МОН. Уповноважені структурні підрозділи відомства опрацьовують варіанти виправлення помилок, а також вживають заходів щодо недопущення такого в майбутньому. 

«Діти не повинні страждати через помилки дорослих. А тим, хто нівелював пріоритети якості підручників, має бути хоч трохи соромно. Наше завдання сьогодні – комплексно розв’язати накопичені проблеми та забезпечити школярів підручниками якісного та цікавого змісту», – напередодні зазначив з цього приводу очільник МОН Сергій Шкарлет.

Нагадаємо, МОН наголосило на тому, що проблема низької якості змісту шкільних підручників, виданих у попередні роки, потребує комплексного розв’язання.