Сьогодні, 29 квітня 2021 року, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет провів робочу онлайн-зустріч з Лоттою Сильвандер, головою представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Мета зустрічі – продовження співпраці з ЮНІСЕФ щодо впровадження освітніх реформ, зокрема “Нової української школи”, інклюзивної освіти, дистанційного навчання, освіти в умовах пандемії та конфлікту на Сході України.
“Хочу подякувати Дитячому фонду ООН за підтримку, яку отримує українська система освіти загалом та Міністерство зокрема від ЮНІСЕФ. Ми дуже цінуємо допомогу Дитячого фонду ООН на всіх рівнях освіти – в дошкільній освіті, інклюзивному навчанні, шкільній освіті, щодо створення безпечних умов здобуття освіти. Розглядаю цю зустріч як можливість представити бачення системних перетворень у сфері освіти, поінформувати про подальші плани впровадження ключових освітніх реформ та підтвердити відповідні зобов'язання Уряду й команди Міністерства. Всі задекларовані Урядом та Міністерством реформи та системні перетворення в освітній сфері є невідворотними”, – зазначив Сергій Шкарлет.
Також він підкреслив, що МОН реалізує реформу “Нова українська школа”, що покликана створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті. Розроблено нові Державні стандарти загальної середньої освіти, які ґрунтуватимуться на компетентнісному та особистісно орієнтованому підході до навчання. Впровадження реформи НУШ на рівні базової середньої освіти розпочнеться у 2022 році.
Важливим є розвиток інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти. У 2019 році вперше було спрямовано субвенцію на підтримку дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти. Якщо у 2018 році кількість дітей в інклюзивних групах закладів дошкілля становила 2190 осіб, то в 2021 році це вже 6847 осіб.
МОН цінує надану експертну міжнародну допомогу від ЮНІСЕФ для впровадження в Україні багаторівневої підтримки здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в закладах освіти, а саме:
Цифровізація освіти і науки є одним із пріоритетів Міністерства. Основним завданням у цій сфері є створення умов для якісної організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.
Пріоритетними завданнями державної політики у сфері цифрової трансформації освіти і науки на 2021 рік є:
МОН вдячне ЮНІСЕФ за підтримку, зокрема в контексті боротьби з викликами COVID-19. А саме:
МОН розраховує на подальшу підтримку ЮНІСЕФ у цьому питанні також, зокрема:
Створення безпечних умов для навчання та викладання, забезпечення сталості доступу до якісної освіти, створення безпечного освітнього середовища для всіх учасників освітнього процесу, зокрема в умовах збройного конфлікту на сході України, є наскрізним пріоритетом для всіх сфер освіти.
Міністерством розроблено проєкт Плану заходів з реалізації Декларації про безпеку шкіл. Проєкт складається з 6 основних блоків:
“Я переконаний, що наша подальша співпраця у сфері освіти буде максимально плідною та продуктивною. ЮНІСЕФ залишається нашим надійним партнером у сфері людського розвитку і ми вбачаємо таке партнерство одним з ключових чинників успішної реалізації освітніх реформ в Україні”, – підкреслив Міністр освіти і науки України.
Також він повідомив про початок реалізації проєкту “Школа Супергероїв” як важливого інструмента забезпечення права на освіту дітей, які перебувають на стаціонарному лікуванні по всій території України.
“Жодна дитина не може розвиватися без освіти. Ми вражені вашими досягненнями, зокрема швидкою реакцією на виклики, спричинені COVID-19. Ми готові надавати різносторонню підтримку освітнього процесу на всіх сферах освіти. Особливу увагу ми плануємо звернути на забезпечення доступу до освіти тих дітей, які з різних причин залишилися за межами дитячого садка та школи. Це діти на лінії зіткнення та непідконтрольних територіях України, такі, що знаходяться на довготривалому лікуванні в закладах охорони здоров'я, також діти з малозабезпечених сімей”, – зазначила голова Представництва Дитячого фонду ООН Лотта Сильвандер.
По завершенню сторони домовилися про проведення наступної зустрічі з детальним опрацюванням пропозицій від МОН щодо потреб освітнього сектору України.
Нагадаємо, розпочалось навчання кандидатів у регіональні експерти ECERS-3.