A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Рік акредитації освітніх програм вищої освіти за новою процедурою: підсумки, проблеми, перспективи

Опубліковано 15 березня 2021 року о 11:32


Днями Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій провів слухання на тему «Рік акредитації освітніх програм за новою процедурою: підсумки, проблеми, перспективи». У заході взяли участь перший заступник Міністра освіти і науки Микола Кизим та заступник Міністра освіти і науки  з питань європейської інтеграції Андрій Вітренко. 

«Питання підтримки якості освіти було і залишається пріоритетом Міністерства освіти і науки України. Особливо гостро, з урахуванням процесів інтернаціоналізації, постає питання про забезпечення якості вищої освіти. Ми вітаємо всі ініціативи, спрямовані на поліпшення освітнього процесу. Зокрема, останнім часом заклади вищої освіти почали активніше впроваджувати механізми підтримки академічної доброчесності, відповідальніше ставитися до оприлюднення результатів наукових досліджень, більш ефективно взаємодіють із студентством та роботодавцями. Попереду дуже багато роботи, спрямованої на гармонізацію акредитаційного процесу», – зазначив Андрій Вітренко.

Також він наголосив, що сьогодні процедура акредитації освітніх програм має багато позитивних результатів, але водночас слід провести «роботу над помилками». Зокрема, необхідно створити єдину прозору систему підтримки та функціонування незалежних установ оцінювання і забезпечення якості вищої освіти.  

Учасники слухань виокремили законодавчу колізію в питанні визначення організаційно-правового статусу Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Це надасть змогу підвищити прозорість та об’єктивність діяльності НАЗЯВО. Зокрема, було зосереджено увагу на необхідності розроблення та ухвалення проєкту Закону «Про академічну доброчесність». Адже проблематика академічної доброчесності актуальна для всіх ланок освітньої системи, включаючи дошкільну, середню, позашкільну, професійну, фахову передвищу та вищу, а також системи науки (наукової діяльності). Отже, вказаний проєкт закону слід розробляти із залученням фахівців різних ланок системи освіти і науки, а не лише вищої освіти.

Експерти, які виступали під час дискусії, рекомендували Міністерству освіти і науки України розробити та внести зміни до Положення про акредитацію освітніх програм, у тому числі в частині уточнення вартості процедури акредитації, внормувати механізми інституційної акредитації, а також забезпечити умови щодо прискорення розвитку мережі незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти. 

За підсумками засідання було сформовано проєкт Рекомендацій. Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак подякував усім експертам за дискусію та запропонував подати пропозиції, спрямовані на доопрацювання проєкту. Остаточний текст Рекомендацій буде розглянуто та затверджено на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

Нагадаємо, МОН надало роз’яснення як вступати до закладів фахової передвищої або вищої освіти особам, які не отримали паспорти у формі ID-картки.