A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Понад 20 тисяч учасників із 96 закладів освіти: в Україні завершили пілотне впровадження SELFIE

Опубліковано 03 червня 2021 року о 18:00


Дев'яносто шість шкіл та закладів професійної освіти завершили пілотування інструменту SELFIE, який допоміг їм оцінити ефективність впровадження цифрових технологій. Тепер заклади освіти мають вивчити отримані результати, скласти план виправлення наявних недоліків, а далі – підготувати стратегію розвитку цифрових технологій.

Сьогодні, 3 червня 2021 року, для учасників пілоту провели онлайн-хакатон, під час якого вони підбили проміжні підсумки та шукали шляхи розв'язання основних викликів цифровізації у своїх закладах. Повний аналітичний звіт пілотного впровадження SELFIE буде представлено цьогоріч у серпні.

"Розвиток цифрової грамотності наразі є пріоритетом держави, і перший крок – це оцінити стан, наявні ресурси та можливості. Ми в МОН розраховуємо, що SELFIE стане успішним інструментом для здійснення самоаналізу на рівні закладу освіти. Не тільки директорам, але й вчителям важливо знати, що працює у школі успішно, а де необхідне поліпшення. Очікуємо, що цей інструмент допоможе дирекціям шкіл визначати пріоритети стосовно впровадження цифрових технологій", – зазначив заступник Міністра освіти і науки з питань цифрової трансформації освіти Артур Селецький.

У пілотуванні SELFIE в Україні взяли участь понад 20 тисяч учасників:

  • 17 тисяч 303 учні;
  • 2 тисячі 996 вчителів;
  • 546 керівників закладів освіти.

Планується, що з початку нового навчального року буде здійснюватись підготовка до масштабного впровадження SELFIE в усій системі загальної середньої, професійної, а також фахової передвищої освіти.

Заступниця Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан заявила, що попередній аналіз впровадження пілоту SELFIE засвідчив відсутність стратегій і планів цифровізації в закладах освіти.

"Використання інструменту SELFIE закладами освіти – це перший крок, підготовчий етап перед тим, як вони розроблять власні стратегії цифровізації. SELFIE дозволить знайти ключові проблеми у цифровізації,  сформувати шляхи їх розв'язання та поставити конкретні цілі з ключовими показниками ефективності", – підкреслила Валерія Іонан. 

Згідно з попередніми результатами пілоту SELFIE, найчастіші проблеми, які заважають навчанню за допомогою цифрових технологій – це брак фінансування, погане підключення до інтернету й нестача цифрового обладнання. Також серед перепон у цифровому розвитку – недостатня кількість часу, відведена на опанування нових навичок вчителями й обмеженість або відсутність технічної підтримки. 

На думку педагогів і директорів закладів, найбільше сприяють дистанційному навчанню та використанню цифрових технологій такі чинники: 

  • участь викладачів у професійних програмах розвитку;
  • наявність досвіду використання технологій;
  • співпраця вчителів усередині школи щодо цифрових технологій. 

Відкритий доступ до організованих онлайн-курсів, на думку учасників пілоту, також сприяє діджиталізації закладу. 

Серед факторів, які позитивно впливають на дистанційне навчання за допомогою цифрових технологій, учні найчастіше відзначили такі: 

  • коли вони знають, як використовувати програмне забезпечення або застосунки без допомоги;
  • коли вони знаходять допомогу в інтернеті;
  • коли вони отримують інформацію, як користуватися технологіями.

"З початком карантину заклади профосвіти почали активно працювати з цифровими ресурсами. Але через брак часу та знань про те, як ефективно їх використовувати, багато з них просто розгубилися. За цей рік ми провели достатньо тренінгів, запропонували курс з організації змішаного та дистанційного навчання. SELFIE ми бачимо тим інструментом, який дозволить аналізувати стан впровадження цифрових технологій і працювати над виявленими помилками", – пояснила генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

SELFIE був розроблений експертами Європейської Комісії і вже використовується у 75 країнах світу.

“SELFIE виступає дороговказом для закладів освіти, допомагає оцінити і пріоритезувати подальші кроки щодо напрямів цифровізації кожного закладу. Ми вважаємо пілотне впровадження дуже вдалим за кількістю охоплених областей, кількістю закладів і учасників опитування. Після статистичного аналізу ми починаємо працювати над змістовним і аналітичним звітом пілоту, а також рекомендаціями для подальшого впровадження інструменту SELFIE в системі освіти України. Цей проєкт дає багато приводів для переоцінки процесів цифровізації, змінює ставлення учасників на всіх рівнях, об'єднує зусилля як всередині пілотних закладів, так і між ними. Ми бачимо перші позитивні результати і вважаємо проєкт важливим для процесів цифрових перетворень в освіті нашої країни”, – зауважила національна експертка SELFIE в Україні Тетяна Нанаєва.

Нагадаємо, що Уряд схвалив Концепцію розвитку цифрових компетентностей та план заходів з її реалізації.