A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Останній дзвоник з квестами, іграми та підготовкою до літніх канікул – півмільйона дітей, які навчалися за реформою НУШ, закінчили 1-й клас

Опубліковано 31 травня 2019 року о 18:00

Учні Нової української школи не лише навчаються за новими методиками в новому освітньому просторі, а й останній дзвоник проводять у прогресивному форматі – з іграми, квестами та веселощами. Але навіть у такій атмосфері діти вчаться – перед довгими канікулами вони мають запам’ятати правила безпеки на літньому відпочинку. Саме такий останній дзвоник пройшов у київській школі № 309 сьогодні, 31 травня 2019 року.

«Майже 450 тисяч першокласників завершили навчання цьогоріч. Вони працювали за новим Державним стандартом. Граючись, діти отримували знання та вчилися спілкуватися один з одним, аргументувати свою думку, виконувати спільні проекти та досліджувати різні природні явища з різних кутів зору. Мені дуже приємно, що вчителі свідчать про те, що саме за такою програмою діти розвиваються ще більш різносторонньо і ґрунтовно», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Вона додала, що минулого року були значні інвестиції в новий освітній простір – понад 1 млрд гривень.

«Вчителі відзначають, що закупівля нового обладнання надзвичайно важлива для використання нових методик. Для першокласників 2019 року держава також виділила понад 1 млрд грн, щоб вчителі могли працювати з цими новими методиками у відповідних умовах і мали достатньо матеріалу, для того, щоб дітям було корисно і цікаво навчатися», – зауважила Міністр.

Вчителі 309 школи також запевняють, що продовження інвестицій у НУШ – надзвичайно важливе для подальшого проведення реформи.

«Коли ми вивчаємо «Я досліджую світ», нам необхідно завжди мати прилади для вивчення, для організації дітей. Наприклад, це і мікроскоп, і колби, і стаканчики спеціальні, щоб діти могли налити воду, якщо ми вивчаємо, наприклад, стани води. Якщо ми, приміром, досліджуємо ґрунт, у нас теж була така тема, нам треба було дітей організувати групами і показати кожному, як це відбувається. Коли ми, наприклад, садили цибульку разом із дітьми в ґрунті, то нам треба було організувати простір, організувати групи дітей», – пояснює вчителька 1-Т класу Ірина Трохименко.

Ця школа також є однією зі 100 по всій Україні, що пілотують НУШ, тому тут за новою програмою навчаються не лише перші, а й другі класи. За результатами 2-го року навчання вчителі відзначають, що нові програми значно покращують комунікативні навички дітей.

«Деякі діти мають досвід дитсадочка, деякі приходять з дому. Ми бачимо, що кожна дитина, яка особливо не мала такого досвіду широкого спілкування з дітьми, намагається все зробити сама або все тримати біля себе. Саме така робота в групі чи в команді дає можливість вчитися ділитися, навчитися співпрацювати з іншими, приймати власні рішення, оцінювати їх, пояснювати, чому вибір дитини є правильним та доцільним», – відзначає вчитель пілотного 2-А класу НУШ Алла Товстопльот.

Батьки спочатку з пересторогою ставилися до новацій, але в результаті побачили, що це працює і діти із задоволенням ходять до школи.

«Можна сказати, що ми дуже задоволені. Дуже задоволені методикою навчання дітей, дуже задоволені тими знаннями, які дійсно допомагають дітям у реальному житті. Адже дуже багато цікавого та корисного, що їм давали в школі та на уроках – це все дитина потім змогла застосувати в житті. Інколи й мені мій син розказував такі цікаві речі, на котрі я не звертала уваги. Дуже сподобалось, що дитина не боїться висловлювати свою думку, дитина може дуже спокійно знайти спільну мову будь з ким, а це їм допомагає у спілкуванні з однолітками. Відчувається, що діти дружні, вони дійсно працюють в команді, і навіть коли спостерігаєш їх гру в реальному житті один з одним, відчувається цей вплив наших вчителів пілотного класу», – повідомила мама учня пілотного класу НУШ Олена Зорич.

Загалом у столичній школі №309 сьогодні випустилося 9 перших класів, два з них – для дітей з вадами зору.

Нагадуємо, що напередодні Верховна Рада Україна в першому читанні прийняла проект закону «Про повну загальну середню освіту» за основу. Раніше суть запропонованого законопроекту на засіданні Уряду доповіла Міністр Лілія Гриневич. Зокрема, вона наголосила, що цей законопроект пропонує реальні механізми втілення реформи Нова українська школа.