A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Оксен Лісовий представив кроки МОН, спрямовані на реалізацію Національної стратегії подолання гендерного розриву в оплаті праці

Опубліковано 12 травня 2023 року о 15:55


Учора, 11 травня 2023 року, відбулася презентація Національної стратегії подолання гендерного розриву в оплаті праці в Україні на період до 2030 року. У заході взяли участь перша леді Олена Зеленська,  віцепрем’єр-міністерка економіки України Юлія Свириденко та представники профільних міністерств. 

Олена Зеленська наголосила, що українські жінки під час російського вторгнення працюють в усіх сферах економіки, але розрив в оплаті праці між ними й чоловіками залишається досі.

Оксен Лісовий повідомив, що зменшення розривів в оплаті праці тісно повʼязане із подоланням професійної сегрегації за ознакою статі на ринку праці. Воно досягається через створення умов для рівного доступу дівчат, наприклад, до STEM-освіти, професійно-технічних спеціальностей за професіями загальнодержавного значення, інших спеціальностей, де дівчата та жінки є недостатньо представленими.

Команда Міністерства освіти і науки запроваджує такі кроки для досягнення гендерної рівності:

  • збір та аналіз статистичних даних, розподілених за статтю;
  • забезпечення антидискримінаційних стандартів та експертизи освітнього контенту, підтримка модельних освітніх програм із гендерно чутливим компонентом, розроблення пілотних алгоритмів запобігання гендерно обумовленому, зокрема сексуальному насильству, реагування на нього; створення у закладах освіти більш безпечного середовища для жінок та дівчат;
  • проведення у закладах освіти тренінгів, семінарів та курсів, підтримка галузевих наукових досліджень, залучення фахівців із гендерної проблематики до обміну досвідом і створення мереж взаємодії та співпраці для формування середовища, вільного від стереотипів та упереджень у сфері гендерної професійної сегрегації;
  • запровадження інформаційних кампаній щодо підвищення обізнаності про проблеми сегрегації в освіті і професії та шляхи їхнього подолання, створення майданчиків для широкого експертного та суспільного обговорення проблем і їхнього вирішення;
  • допомога закладам освіти залучати фахівців та додаткове фінансування для реалізації проєктів з антидискримінаційним підтримувальним компонентом;
  • налагодження партнерства з іншими органами державної влади, що реалізують зазначену політику для комплексного вирішення проблеми;
  • здійснення моніторингу.

На початку передвоєнного навчального року 2020/2021 найбільший гендерний паритет був за такими напрямами підготовки: журналістика, гуманітарні науки, біологія, культура і мистецтво, соціальна робота, охорона здоровʼя, сфера обслуговування, освіта і педагогіка. Проте у таких напрямах підготовки, як електрична та механічна інженерія, електроніка та телекомунікації, автоматизація та приладобудування, а також транспорт, жінки не були достатньо представлені.