A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

МОН співпрацюватиме з міжнародними експертами для втілення реформи профтехосвіти: вже залучені організації з Німеччини, Польщі, Фінляндії та Естонії

Опубліковано 02 березня 2021 року о 12:49


До 2023 року Міністерство освіти і науки України має побудувати ефективну систему управління закладами профосвіти, посилити їхню співпрацю з бізнесом, покращити зміст та якість такої освіти, а також покращити її імідж. Для швидкого досягнення цих завдань у межах Програми ЄС EU4Skills залучатимуться міжнародні експерти. Вже зараз організації з Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії працюють над втіленням конкретних компонентів. У понеділок, 1 березня 2021 року, закладам профосвіти та регіональним управлінцям презентували проміжні результати роботи команд та подальший план їхньої роботи.

Планується, що вже навесні експерти розпочнуть зустрічі в пілотних регіонах Програми: Львівській, Вінницькій, Запорізькій, Миколаївській, Полтавській, Рівненській та Чернівецькій областях.

«Уряд і Міністерство освіти та науки щодня працюють над тим, щоб профосвіта стала привабливою для випускників шкіл. Молодь має побачити, як можна перетворити свій талант у справу життя і швидко стати фінансово незалежними. Нашим головним партнером у цьому завданні виступає Європейський Союз, і для нас важливо використати досвід іноземних країн, у яких профосвіта більш престижна серед молоді», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Ігор Гарбарук.

Спільна програма МОН та ЄС EU4Skills стартувала в Україні у грудні 2019 року. Її виконавцями є Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ, GmbH) та Німецький державний банк розвитку (KfW). За підтримки Міністерства впродовж року ними був здійснений аудит мережі, проведено дослідження щодо сприйняття професійної освіти серед українців, напрацьовані регіональні стратегії розвитку сфери та плани їхньої реалізації, надано підтримку у використанні цифрових інструментів тощо. Водночас для виконання окремих завдань залучаються команди експертів з держав-членів ЄС, які фінансують EU4Skills

Зокрема, Фонд міжнародної солідарності (Solidarity Fund PL, Польща) працює над такими завданнями:

  • напрацювання регіональних планів розвитку профосвіти;
  • варіанти для багатоканального фінансування закладів;
  • профорієнтація та кар’єрне консультування;
  • моніторинг інформації щодо ринку праці.

Національна агенція освіти Фінляндії (Finnish National Agency for Education's (EDUFI)) займається покращенням змісту освіти, зокрема, вживає заходів:

  • оновлення освітніх програм на компетентнісній основі;
  • розроблення стандартів профосвіти;
  • проведення тренінгів для викладачів та керівників профтехів, у тому числі організації навчання в дистанційному або змішаному форматі.

Національне управління у справах освіти та молоді (Education and Youth Authority of Estonia «HarNo», Естонія) має:

  • напрацювати рекомендації для місцевих управлінців щодо роботи з мережею;
  • сприяти створенню Інформаційної системи управління професійною освітою (EMIS).

«Ми дякуємо партнерам за їхню допомогу та фахові консультації, які вони проводять з освітянами в регіонах. Водночас ми маємо постійно враховувати особливості української системи профосвіти, її досвід та напрацювання. Тому МОН постійно проводить з експертами всіх напрямів зустрічі, обговорює подальші кроки роботи. Адже отримувачем усіх напрацьованих результатів є наша країна, зокрема, визначені заклади профосвіти. Тож ми будемо брати безпосередню участь у реалізації Програми та контролювати якість виконання завдань», – додав Ігор Гарбарук.

Нагадаємо, що МОН разом зі стейкхолдерами галузі працює над розробленням законопроєкту «Про професійну освіту».