A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

МОН розвиватиме інклюзивну освіту в Україні разом з естонськими експертами - планується запустити спільний проект

Опубліковано 04 квітня 2018 року о 09:28

Українські та естонські фахівці працюватимуть над створенням спільного проекту щодо розвитку інклюзивної освіти в Україні. Він передбачає підготовку педагогів та психологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, професійну орієнтацію учнів, а також новий формат консультацій з батьками. Про це домовився заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей під час зустрічі з представниками Цільової установи Innove (Естонія).

“Зараз ми вже відкриваємо Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) і в майбутньому плануємо, щоб такий заклад був у кожній області. Ці центри передбачають абсолютно новий підхід до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Розширюючи мережу ІРЦ, ми прагнемо надати інклюзивній освіті не тільки сучасну форму, а й наповнити її новим змістом. І для цього нам буде дуже корисним досвід естонських колег”, - зазначив заступник Міністра Павло Хобзей.

Зокрема, українсько-естонський проект “Підтримка впровадження принципів інклюзивної освіти в рамках концепції Нова українська школа” допоможе покращити якість послуг, які надають Інклюзивно-ресурсні центри. Також він буде спрямований на підготовку педагогів, які навчатимуть дітей з особливими освітніми потребами у інклюзивних класах звичайних шкіл.

“Попри те, що Естонія є не такою великою за розміром країною, як Україна, вона має значні результати у цьому напрямі. Наприклад, естонська система побудована за принципом навчання впродовж життя, а не лише доки у школі з дитиною працює певний фахівець. Таку модель можемо запропонувати й для української освіти. Крім того, в Естонії взаємини між фахівцем центру «Rajaleidja» (аналог ІРЦ - Ред.) та дитиною будуються на ринкових засадах, де дитина є замовником відповідних послуг, за які сплачує держава, а спеціаліст має якісно виконувати свої обов'язки та звітувати про них”, - розповіла член правління Innove Катрі Таргама .

Запрошені фахівці Innove прибули в Україну для проведення дводенного семінару для вчителів-дифектологів, директорів, педагогів та психологів, які працюють у сфері інклюзивної освіти. Проведення заходів стало можливим завдяки домовленості партнерів під час робочої зустрічі у Естонії.

Нагадаємо, що Міністр освіти і науки Лілія Гриневич зазначила, що МОН зацікавлене в естонському досвіді реформування змісту освіти при підготовці Нової української школи.