A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

МОН розширює можливості забезпечення допоміжними засобами осіб з ООП

Опубліковано 09 грудня 2020 року о 08:35


Розширено перелік закладів освіти, в яких можуть закуповуватися за кошти держави допоміжні засоби для навчання (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) для осіб з особливими освітніми потребами. Відповідні зміни до наказу МОН від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти» зареєстровано в Мін’юсті за № 1183/35466 від 26.11.2020 р. Документ 8 грудня опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України», після чого він набув чинності. 

«Ми працюємо над тим, щоб діти з особливими освітніми потребами отримували якісну сучасну освіту та використовували нові технології  під час навчання. Один з практичних кроків – розширення переліку засобів, які можуть бути закуплені для дітей з особливими освітніми потребами. В оновлений перелік, який тепер діє як для інклюзивних класів, груп, так і для спецшкіл та навчально-реабілітаційних центрів, включено такі засоби, як 3D-принтер та сканер, комунікатори для дітей з розладами аутичного спектра та інші сучасні розробки», – зазначив очільник Міністерства освіти і науки України Сергій Шкарлет. 

Закупівля цих засобів може бути здійснена за рахунок коштів субвенції на підтримку осіб з особливими освітніми потребами та за рахунок виділених на закупівлю в 2020 році спеціальним школам та навчально-реабілітаційним центрам коштів на закупівлю відповідного обладнання.

Так, перелік доповнено такими засобами:

  • ЗD- принтером та ЗD- сканером для створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами; 
  • комплектом обладнання для лінгафонного класу для забезпечення якісного двостороннього голосового зв’язку;
  • інтерактивною LCD- або LED-панеллю, зокрема – для корекційно-розвиткових занять і психологічного та емоційного розвантаження;
  • мультимедійним проєктором з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності – з маркерною дошкою або екраном) для збільшення візуальної інформації.

Також з-поміж спеціального обладнання може бути:

  • зовнішня комп’ютерна кнопка, як альтернатива вбудованій кнопці комп’ютерного джойстика для дітей з тяжкими порушеннями моторики рук;
  • комп'ютерний ролер, як альтернатива комп’ютерній мишці для осіб з порушеннями рухових функцій;
  • клавіатура адаптована, з великими кнопками, для використання під час навчання осіб з порушеннями опорно-рухового апарату;
  • мобільний комунікатор – мобільний пристрій для альтернативної та додаткової комунікації;
  • комунікатор – пристрій для альтернативної та додаткової комунікації.

Нагадуємо, що для дітей з особливими освітніми потребами терміни навчання можуть бути подовжені