A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

МОН разом із експертами розроблять план популяризації професійної освіти в Україні, - гендиректор директорату профосвіти МОН Ірина Шумік

Опубліковано 05 жовтня 2018 року о 16:45

Фахівці Міністерства освіти і науки України разом із зацікавленими стейкхолдерами розроблять план популяризації професійної освіти. Про це розповіла генеральний директор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік під час дискусії “Сучасна (не) популярна професійна освіта”, яка пройшла сьогодні, 5 жовтня 2018 року, в Києві.

“Ледь не вперше ми збираємо профільних фахівців, щоб обговорити питання підвищення престижу профосвіти. Цьогорічна вступна кампанія показала, що до вступу у заклади профосвіти не мотивує ані перспектива високої зарплати, ані безкоштовне навчання”, - зазначила Ірина Шумік

Учасники виокремили кілька напрямів, які потребують змін. Серед них:

  • зміна форм та змісту профосвіти - назви деяких професій вже давно застаріли та потребують заміни. Однак, разом з цим потрібно працювати й над оновленням навчальних планів та програм, зробити їх сучасними і пристосованими до запитів роботодавців;
  • стипендії - збільшення розміру стипендій має мотивувати дітей не тільки вступити до закладу, а й відмінно навчатись;
  • зменшення бюрократичних процедур - реалізація деяких навчальних проектів потребує погодження з багатьма структурами, що затягує процес. Тому збільшення автономії закладу та певна самостійність у прийнятті рішень могли б пришвидшити оновлення змісту профосвіти.

Ще однією важливою темою обговорення стало дуальне навчання, яке поступово впроваджується закладами.

“Ми розуміємо, наскільки важливо для наших учнів взаємодіяти з фахівцями-практиками. Однак, зараз залишається невизначеним, хто має бути ініціатором партнерства. З одного боку, заклад має шукати роботодавців, готових співпрацювати за програмою дуального навчання і у такий спосіб підвищувати рівень знань своїх випускників. Але з іншого - роботодавець також має ініціювати таку співпрацю, адже далі він отримає досвідченого, дипломованого робітника, який може якісно виконувати свою роботу”, - зауважила директор одного зі швейних училищ столиці.

Оскільки учасниками дискусії стали освітяни та роботодавці з різних регіонів України, вони поділилися досвідом про розвиток і популяризацію профосвіти у своєму регіоні. Наприклад, педагоги з Києва розповіли, що вони вже не перший рік влаштовують інтерактивні уроки та майстер-класи для школярів. Під час них учні закладів профосвіти можуть поспілкуватися зі школярами та розказати їм про навчання у своїх закладах. Крім того, діти можуть спробувати себе у ролі конкретного робітника і визначитися з фахом.

“Популярність професійної освіти залежить від багатьох чинників - оплати праці майстрів та педагогів, обізнаності школярів про затребувані професії, можливостей кар'єрного росту працівників тощо. Проте, найперше, що маємо зробити вже сьогодні, -  це подолати стереотип про те, що професійну освіту обирають за залишковим принципом і навчання у закладі є безперспективним. Наразі ми почули про основні перепони, які знижують престиж профосвіти і тепер маємо працювати над їх подоланням”, - підкреслила Ірина Шумік.

Нагадаємо, що сьогодні на сайті МОН було розміщено нову інструкцію з діловодства, яка має зменшити кількість паперової роботи для шкіл