У 2020 році у сфері інклюзивного навчання було підготовлено 17,2 тис. асистентів вчителя для роботи в інклюзивних класах, вперше з бюджету профінансовано закупівлю обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів.
«З-поміж пріоритетів команди МОН – забезпечення якісною освітою дітей з особливими освітніми потребами. Цього року попри карантинні обмеження, спричинені COVID-19, ми змогли зберегти фінансування інклюзивної освіти у розмірі 504 млн грн, розширили можливості забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП. Тобто сучасними гаджетами та корекційними засобами такі учні тепер можуть користуватися і вдома. Розширено і сам перелік допоміжних засобів – відповідні зміни внесено до наказу МОН. Вперше впроваджено мобільний застосунок АС “ІРЦ” для допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами. Розвиток цифрової інклюзії та впровадження Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти до 2030 року – важливі завдання, що стоять перед командою МОН», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Протягом 2020 року:
Проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації направлено на погодження до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, МінТОТ, Мінфіну, МеРТ, Національної асамблеї людей з інвалідністю тощо.
Стратегія має на меті вирішити наступні завдання:
Також у 2020 році стартував перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти, організований МОН спільно з Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія). Мета курсу – налагодження взаємодії між учасниками інклюзивної освіти незалежно від місця проживання дитини, єдність у дотриманні прав дітей та їхніх найкращих інтересів.
Також у 2020-му запроваджено серію вебінарів «Організація інклюзії в громаді». Заходи присвячено, зокрема, питанням упровадження інклюзивної освіти у садочках, школах та їхній співпраці з інклюзивно-ресурсним центром.
Нагадуємо, МОН розробило типологію освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в інклюзивних групах і класах.