A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

МОН чекає на пропозиції роботодавців до концепції, яка визначатиме розвиток професійної освіти в Україні

Опубліковано 21 березня 2018 року о 11:08

Нова модель фінансування та управління ПТНЗ, покращення якості освіти та розвиток державно-приватного партнерства. Ці напрями ввійшли до проекту концепції сучасної професійно-технічної освіти, створеному Міністерством освіти і науки України.

Про це йшлося під час круглого столу “Майбутнє професійної освіти в Україні”, який відбувся в Києві. Учасниками заходу стали представники МОН, фахівці приватних та державних підприємств, менеджери з управління персоналом міжнародних компаній.

“Нова концепція має бути широкою і покривати усю професійну освіту: від старшої школи до коледжів та освіти дорослих. Тому для нас важливо врахувати реальні пропозиції від роботодавців, які мають своє бачення розвитку професійної освіти. Зокрема, концепція має дати уявлення про основні компетентності, яких очікує від робітника працедавець. І це буде одним з головних пунктів документу”, - зазначив заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.

Він також підкреслив, що цей освітній напрям регулюватиметься трьома новими законами: “Про професійно-технічну освіту”, “Про фахову передвищу освіту” та “Про освіту дорослих”. Їх розробка наразі триває в МОН.

“Щоб випускники ПТНЗ були конкурентними на ринку праці та вміли працювати на сучасному обладнанні, ми прагнемо якомога ширше використовувати можливості державно-приватного партнерства. Така співпраця буде корисною для всіх сторін - закладів освіти, учнів та самих працедавців”, - відзначила генеральний директор директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України Ірина Шумік.

Зокрема, ПТНЗ зможуть залучити ресурси роботодавців для оновлення виробничої бази, а учні отримуватимуть досвід від практиків, матимуть гарантоване місце роботи та гідну зарплату. Водночас роботодавці зможуть впливати на якість підготовки майбутніх працівників та самостійно “виховати” спеціаліста для свого підприємства.

Ще одним важливим принципом реформи ПТО є збільшення автономії навчальних закладів. Це допоможе враховувати запити роботодавців конкретного регіону, готуючи відповідну кількість спеціалістів на базі закладу. Крім того, планується створити сучасне освітнє середовище, яке буде комфортним для навчання людей з особливими освітніми потребами.

Наразі триває обговорення майбутньої концепції з цільовими групами. 

Готовий документ буде презентований на початку квітня та запропонований до громадського обговорення. 

Нагадуємо, що Уряд розширив перелік пріоритетних професій, підготовка за якими відбуватиметься за кошти держбюджету.