A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Дитиноцентризм, роль вчителя, нові підходи до навчання – педагоги й партнери пілотування НУШ взяли участь в онлайн-конференції «Агенти змін»

Опубліковано 24 травня 2021 року о 19:07


Під час заходу «Агенти змін» щодо підсумків пілотування Нової української школи в 1-4 класах вчителі-практики й партнерські організації, які супроводжують реформу, поділились найкращими практиками впровадження НУШ, підтримки педагогів та інноваційними підходами до навчання. Онлайн-конференція відбулася сьогодні, 24 травня 2021 року.

Найважливішими агентами змін при впровадженні реформи «Нова українська школа» були і залишаються вчителі, а також управлінці закладів освіти. У пілотування реформи НУШ взяли участь 143 школи та 261 учитель. Саме вони втілюють на практиці такі засадничі основи НУШ, як дитиноцентризм, компетентнісне навчання, ціннісне виховання, педагогіка партнерства й автономія закладу освіти.

Під час події «Агенти змін» троє вчителів-практиків та управлінців пілотних шкіл розповіли про найкращі кейси впровадження НУШ у їхніх закладах. Про організацію дистанційного навчання НУШ в умовах пандемії розповіла Олена Чайка – вчителька початкових класів спеціалізованої школи №1 Луцької міської ради. Досвідом та практичними порадами щодо впровадження інклюзивної освіти в НУШ поділилась Жанна Разієвська – заступниця директора спеціалізованої школи «Талант» Дніпрорудненської міської ради Запорізької області. Про важливість дослідницької діяльності та практику її впровадження на прикладі інтегрованого курсу «Я досліджую» розказала Тетяна Стус – вчителька початкових класів Богодухівської школи № 2 Харківської області.

Ще одна неодмінна складова, завдяки якій пілотування реформи НУШ стало можливим, а сама Нова українська школа розвивається, – це партнерство між МОН, державними установами, громадськими організаціями й міжнародними партнерами. Під час конференції «Агенти змін» представники ГС «Освіторія», проєкту «Навчаємось разом», The LEGO Foundation, Британської Ради, програми «EU4Skills» і ГО «ЕдКемп Україна» розповіли, зокрема, про:

  • підвищення кваліфікації педагогів;
  • підтримку вчителів та управлінців під час дистанційного навчання;
  • створення та функціонування мережі вчителів, що сприяє обміну найкращими практиками й взаємній підтримці;
  • навчання іноземним мовам;
  • елементи профорієнтації в початковій школі;
  • соціально-емоційне навчання.

Нова українська школа не завершується із закінченням пілотування в початкових класах. Усі школярі 1-4 класів у 2021 році навчатимуться в НУШ, пілот НУШ триватиме в 5-9 класах, а вже з 2022/23 навчального року всі п’ятикласники навчатимуться за новим Держстандартом базової середньої освіти.

«У вересні 2020 року затверджено Державний стандарт базової середньої освіти, на основі якого розроблено та затверджено Типову освітню програму, розпочато новий етап підвищення кваліфікації керівників та вчителів, завершується експертиза модельних навчальних програм та здійснюється підготовка відповідних  навчально-методичних матеріалів. І вже з 1 вересня 2021 року 136 школи розпочнуть пілотування  державного стандарту базової середньої освіти у 5 класі.  Реформа “Нова українська школа” триває,  але будь-які зміни потребують спільних зусиль. І сьогодні вкотре хочу подякувати всім освітянам, здобувачам освіти та їхнім батькам за те, що разом ми гідно подолали і долаємо зараз всі виклики, які перед нами постають», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

По завершенні онлайн-трансляції заходу «Агенти змін» зареєстровані учасники продовжили спілкування в сесіях «Погляд у майбутнє»:

  1. «Елементи профорієнтації в початковій школі» від програми «EU4Skills».
  2. «Соціально-емоційне навчання в початковій школі: успішність учнівства та професійне зростання вчительства» від ГО «ЕдКемп Україна».
  3. «Як використовувати платформу “Всеукраїнська школа онлайн” в освітньому процесі» від ГС «Освіторія» та Українського інституту розвитку освіти.
  4. «Трансформаційна подорож учительської спільноти НУШ. Нові горизонти» від The LEGO Foundation.
  5. «Як побудувати демократичне освітнє середовище у школі» від Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа».
  6. «Реалізація інклюзивної практики в школі» від Українського інституту розвитку освіти та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».

Онлайн-захід організувало Міністерство освіти і науки України спільно з ГС «Освіторія», проєктом фінської підтримки реформи української школи «Навчаємось разом», польським Фондом міжнародної солідарності в межах Програми «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України», ЮНІСЕФ в Україні та за підтримки Команди підтримки реформ МОН.

Нагадаємо, що відбувся вебінар «Технологічне забезпечення шкільного харчування: типові проблеми та способи врегулювання» від МОН і ДПСС.