A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Діти важливі, але реформа не дісталась старших класів, тому школа не дає їм це відчути. Нас рятують проєкти на кшталт «Відкривай Україну», - Лілія Гриневич на півфіналі змагань

Опубліковано 09 червня 2019 року о 16:59

Понад 2тис підлітків з 200 команд взяли участь у півфіналі конкурсу «Відкривай Україну». Серед фіналістів – команди, що запропонували проєкти зі створення освітнього простору, робототехніки з вторинних матеріалів, перетворення Хуста в перше місто в Україні в стилі “zero waste”, а також змін у лікарні рідного міста. Півфіналістів привітала й Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час нагородження у Києві.


«Школярі та діти загалом можуть справляти надзвичайно глибокий вплив як на розвиток їхніх шкіл, так і на розвиток громад. Однак сьогоднішня старша школа цьому не вчить, адже реформа дісталася тільки початкової школи. У цьому проміжку, поки реформа не торкнулась старших класів, нас дійсно рятують проєкти на кшталт «Відкривай Україну». Я захоплююсь самим концептом цього конкурсу. По-перше, школярі вчаться реагувати на проблеми, а не ховатися від них. Це важлива навичка, і вона одразу дає значні переваги перед іншими однолітками. По-друге, діти навчаються працювати разом, налагоджувати ефективну комунікацію, співпрацювати в дуже різних ситуаціях і з дуже різними людьми.  Саме таких умінь, на мою думку, чи не найбільше не вистачає нашим громадянам», - відзначила Лілія Гриневич.


Організатори зазначають, що географія проєкту дійсно грандіозна. 


«У цьому році до проєкту долучилися школярі від Лисичанська до Хуста, від Броварів до Татарбунарів. І хоч учасників шукали по всій Україні, найбільше долучилося школярів саме з малих міст та смт. Така тенденція зберігається вже не перший рік. Пояснення цьому просте: оскільки підлітки не мають можливості кардинально змінити місце проживання, то готові самостійно докладати зусиль, щоб зробити свої міста комфортнішими. Так, переможці минулого сезону будували дитячі парки - будиночки на деревах, організовували кампанію з очищення річки, розробляли ідею перетворення захаращеного приміщення в громадський хаб. Цього року шкільні проєкти були здебільшого направлені на вирішення соціальних та культурних проблем», - розповідає ідейний натхненник проєкту «Відкривай Україну» Денис Блощинський.

«Відкривай Україну» - це командне змагання. Його мета -  пробудити в школярах нестандартні для навчальних заходів таланти, а саме: організаторські навички гуртувати навколо себе команду, фандрайзерські, комунікаційні. 


Для участі були важливими не оцінки в щоденнику, а можливість зібрати команду з 11 однодумців та запропонувати дійсно цікавий проєкт. Також учнів мав підтримати вчитель - ментор, що допомагав команді.

"Тут зібралися абсолютно різні учні, й спочатку ми навіть не розуміли, як ми станемо командою", - розповідає Вікторія Задорожня, педагог-організатор ЗОШ  2 з смт Миколаївка, Донецької області. 


Її команда Unity стала одним із фіналістів проєкту. 


«Діти хотіли організувати креативне дозвілля в школі без гаджетів. Робити банальні спортивні хвилинки не хотіли, тому розробили ідею створити роботів для командних ігор. "Піднатиснули" на фізику і відкрили для себе цілий цікавий розділ гідравліки.  Так, розробили макет столу-лабіринту, де за допомогою тиску води потрібно раніше суперника "забити" м'яч у лунку. Також створили роботичну руку, яка може переміщувати легкі предмети, як-от склянки з водою чи канцелярські предмети», - додала вчитель.

До розробки проєкту команда-переможець долучала також помічників з особливими освітніми потребами.

"Коли ми запропонували дітям з інклюзією допомогти нам створити книгу з роботами, вони ледь не плакали від щастя - так важливо їм було почувати себе потрібними. Саме тому за нашим проєктом стоїть не 11 людей з команди, а набагато-набагато більше", - розповідає Вікторія.

Загалом за результатами голосування журі до фіналу конкурсу увійшли такі проєкти: 


Харківська область: команда “Дивосвіт, темою проєкту якої стало створення освітнього простору.


У Донецькій області було аж 2 переможця: команда Unity з смт Миколаївське, яка підкорила журі робототехнікою, зробленою зі вторинних матеріалів, та “Нове покоління” з Великої Новосілки, що працювала над облаштуванням паркової зони. 


У Чернігівській області перше місце посіла тезка команди з Донеччини “Нове покоління” з урбаністичним проєктом. 


А в Сумській перемогла у півфіналі команда, що працювала над проблемою забруднення навколишнього середовища - збірна Geniuses з м. Суми.


На фестивалі в Мелітополі перше місце зайняла команда “Екоарт” з м. Мала Білозерка, що опікувалася проблемами культури у рідному місті. 


Від Івано-Франківської області в фіналі змагатиметься команда “Форсаж” з м. Делятин, яка працює над проєктом створення молодіжного клубу. 


“Хустські оленята: Перезавантаження” стали переможцями від Закарпатської області. Ці учасники хочуть, щоб Хуст став першим українським містом, яке живе у стилі “zero waste”, а Чернівці поїде представляти команда “Квартал №8”, що опікується комфортом на громадських зупинках. 


Представником від Вінниччини в Києві буде команда  “ЕкоЛайн” з м. Ладижин, з культурним проєктом, а від Хмельниччини - команда “Торнадо”.


За перше місце в проєкті “Відкривай Україну” від Полтавської області  боротиметься команда “Global”, що працює над колоритом полтавських вулиць, а Дніпропетровську область представить команда “Антарес” з Павлограду, що допомагає безпритульним тваринам. До речі, переможці у Львівській області, команда “DiX” з Пустомитів, також працює над темою допомоги колишнім домашнім улюбленцям.


У Тернопільській області найкращими визнали команду “Astra”, що розробила проєкт комфортного автовокзалу у м. Шумськ.  


Команда, що приїхала на фестиваль у Черкаси, точно знала, що потрапить у фінал, адже назвала себе “Переможці”. Працюють її учасники над розробкою архітектурного об’єкту. 


“Перлини Прибужжя” з м. Гайворон, що представляють Кіровоградську область, у фіналі розкажуть про здобутки своєї екологічної кампанії у місті. 


Вони не одні працюють над темою екології, адже у м. Миколаїв, переможці-фіналісти “Золоті панди” також розробили проєкт, присвячений екології, а їх колеги, що зайняли 1 місце в Одеській області, “G7” також створили концепцію, аби рідна Одеса стала екологічним містом. 


У такому напрямі думали і учасники “Відкривай Україну з м. Каїри. Команда “ЕКО” розробила проєкт, аби привчити жителів рідного міста сортувати сміття. 

А ось у Новоград-Волинському команда “MIX” прагне зробити привабливою та комфортною міську лікарню. 


Переможці у Київській області, команда “Мрія” з м. Біла Церква, розробили проєкт інклюзивного фестивалю. 


Рівненщину в столиці представлятиме команда з Варашу “Schoolvaners” з соціальним проєктом “Зв’язок поколінь”, а Волинь - “Платформа 9 і 3/4”, що працює над історичною пам’яттю жителів м. Берестечка. 


Нагадуємо, що навесні МОН в особі Міністра Лілії Гриневич та очільник Фундації “З країни в Україну” Денис Блощинський підписали меморандум, зокрема для підтримки проєкту «Відкривай Україну». 


Довідково: «Відкривай Україну» - найбільший за часів незалежності командний освітній гейміфікований проєкт для підлітків 7-11 класів. Він передбачає, що учні формують команду та обирають собі вчителя серед шкільного складу. Разом вони спершу утворюють та реалізують суспільно важливий проєкт шкільного рівня, надалі – міський проєкт. Увесь навчальний процес проходить  через гейміфіковану онлайн-платформу  www.vidkruvai.com.ua