A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Цьогоріч буде створено вдвічі більше НПЦ з сучасним обладнанням на базі закладів профосвіти, ніж торік – виділено 100 млн грн

Опубліковано 11 квітня 2018 року о 14:13

У 2018 році заплановано створення 50 навчально-практичних центрів на базі ПТНЗ за чотирма напрямами підготовки. Постанову, що затверджує розподіл 100 млн грн, передбачених держбюджетом цього року, затвердив Уряд сьогодні, 11 квітня 2018 року.

«У вересні-жовтні минулого року ми спільно з роботодавцями провели моніторинг, які професії є найбільш потрібні на ринку праці сьогодні. Чого зараз потребує наша економіка. В результаті було виокремлено такі професії, як слюсар-ремонтник, електрогазозварник, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, токар, фрезерувальник, налагоджувальник верстатів і маніпуляторів з програмним керуванням. Саме на основі цього моніторингу вирішувалося, навколо яких професій та напрямів буде створено навчально-практичні центри в 2018 році», – розповів заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.

Так, заплановано створити:

  • 9 НПЦ з механічної обробки металу (професії: Токар. Верстатник широкого профілю. Фрезерувальник. Шліфувальник. Свердлувальник).
  • Вартість обладнання 2 млн 500 тис. грн (на 1 НПЦ).
  • 25 НПЦ зварювальних технологій (професії: Електрозварник ручного зварювання. Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних зварювальних машинах. Зварник).
  • Вартість обладнання 2 млн 300 тис. грн (на 1 НПЦ).
  • 15 НПЦ електротехнічних технологій (професії: Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж. Електромонтажник силових мереж та електроустаткування).
  • Вартість обладнання 630 тис. грн (на 1 НПЦ).
  • 1 НПЦ з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва».
  • Вартість обладнання 10 млн 530 тис. грн (на 1 НПЦ).

Заступник Міністра також зауважив, що в попередні роки НПЦ створювалися лише за трьома напрямами й на їхнє обладнання виділялося 50 млн щороку (2016-го та 2017 років).

«Таким чином за 2 роки ми створили за державний кошт 50 НПЦ, хоча загалом їх більше, бо нам вдалося залучити гроші бізнесу. Держава проінвестувала створення 4 НПЦ з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва»,  19 – з професії «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування» та 27 НПЦ за професією «Швачка. Кравець. Закрійник», – повідомив Павло Хобзей.

На Уряді сьогодні також було підтримано проект закону, що передбачає впровадження регіонального замовлення на робітничі кадри.

«З січня 2016 року змінено замовника робітничих кадрів у зв’язку з передачею фінансування закладів професійної (професійно-технічної) освіти з державного бюджету на місцеві. Часто зміни в реальності відбуваються швидше, ніж ми встигаємо напрацьовувати нормативну базу. І, в принципі, воно є добре, але люди, які роблять зміни, за такої ситуації знаходяться під ударом. Тобто зараз ми готуємо документ, що вводить у законодавство ту практику, що вже існує», – зазначив заступник Міністра.

Він також розтлумачив, за яким механізмом відбувається регіональне замовлення для професійної освіти.

«Регіональне замовлення формують обласні та Київська міська державні адміністрації за погодженням з регіональними радами професійно-технічної освіти. Такі ради вже створенні при всіх органах місцевого самоврядування. Головним документом, на основі якого вони формують замовлення, є середньостроковий прогноз потреби у кваліфікованих робітниках та молодших спеціалістах на ринку праці. Потім замовник укладає з виконавцем регіонального замовлення регіональний контракт, в якому визначаються економічні і правові зобов’язання сторін та регулюються взаємовідносини замовника і виконавця. В результаті, виконавець регіонального замовлення – заклад професійної освіти –  отримує певну кількість місць регіонального замовлення», – пояснив Павло Хобзей.

 Нагадуємо, що в Україні не визнають будь-які освітні документи, видані на окупованих територіях.