A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

16 і 17 грудня відбудеться прийом підручників для 9 класу на конкурсний відбір за новим порядком

Опубліковано 15 грудня 2021 року о 16:25


Сьогодні, 15 грудня 2021 року, Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет у своєму Telegram-каналі повідомив про оновлений порядок конкурсного відбору шкільних підручників, який відбудеться 16 і 17 грудня.

«Роботу в цьому напрямі ми розпочали минулого року. Всі пам’ятають, яка критика лунала від батьків і вчителів стосовно виданого у 2017 році підручника з хімії для 9 класу та із всесвітньої історії для 11 класу 2019 року. Вважаю, що критика абсолютно обґрунтована, оскільки мали місце недоречні нісенітниці на сторінках навчальної літератури. Боротися з цією проблемою команда МОН почала саме з суттєвого поліпшення процедури відбору. І конкурсні відбори підручників (крім електронних) для 9 класу та посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників вже були оголошені за новими правилами», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Новий порядок затверджено наказом Міністерства освіти і науки від 21 вересня 2021 року № 1001 та зареєстровано в Міністерстві юстиції 11 листопада 2021 року за №1483/37105.

Сергій Шкарлет повідомив, що головна відмінність нового Порядку – цілковита прозорість і відкритість усіх етапів конкурс. Згідно з документом, у конкурсному відборі зможуть взяти участь лише ті підручники, яким надано гриф МОН. Процес здійснення експертизи підручників виводиться за межі конкурсу, адже він буде йому передувати.

Саме це рішення дозволить збільшити час для роботи експертів, а також надасть авторам і видавництвам можливість доопрацювати підручники після отриманих зауважень.

Міністр виокремив такі зміни:

  • підручники подаватимуться на конкурс у вигляді оригінал-макетів;
  • часу для ознайомлення з новоствореними підручниками передбачено більше;
  • обов’язковим стало обговорення підручників педагогічними працівниками, батьками та іншими зацікавленими особами;
  • окрема увага приділятиметься дизайнерському оформленню навчальних видань.

Експертизу підручників проведуть члени предметних експертних комісій і груп. За результатами комплексної експертизи, що включає науково-методичну, психолого-педагогічну та антидискримінаційну складову, прийматимуться рішення щодо надання грифів. Для поліпшення роботи експертів ІМЗО розроблено Інструктивно-методичні рекомендації для оцінювання підручників, які схвалено Вченою радою інституту.

Також ІМЗО працює над удосконаленням системи навчання членів предметних експертних комісій і груп, задля цього започатковано серію навчальних вебінарів.

Підручники подаватимуться на конкурс у вигляді оригінал-макетів. Педагогічні працівники будуть знайомитися з майже готовими виданнями. Окрім цього, унормовано збільшення часу для ознайомлення з новоствореними підручниками.

Водночас МОН та ІМЗО відкриті для обговорення підготовки навчальної літератури з суспільством, громадськими організаціями, педагогічною громадськістю. У порядок закладено новацію, яку успішно пропілотовано цьогоріч під час конкурсних відборів підручників для 4 і 8 класів, це обговорення підручників педагогічними працівниками, батьками та усіма небайдужими. Результати позитивні: автори і видавництва одержали зауваження та пропозиції, які дали змогу покращити видання.

Ще однією відмінністю нового порядку є посилення уваги до дизайнерського оформлення навчальних видань, оскільки сучасний і цікавий для учнів дизайн – один з важливих чинників їхньої мотивації. Тому під час конкурсу також здійснюватиметься експертиза художньо-технічного редагування підручників.

МОН та ІМЗО планують надалі продовжувати роботу над удосконаленням підручників і системи відбору. Для цього заплановано відновлення процесу апробації підручників перед масовим запровадженням у заклади освіти.

Нагадаємо, затверджено Типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників із розвитку цифрової компетентності, яка розроблена відповідно до сучасних вимог суспільства.