A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Полтавське вище міжрегіональне професійне училище








У Полтавському вищому міжрегіональному професійному училищі підготовка сантехніків триває майже 10 років. За цей час заклад напрацював добру репутацію серед роботодавців-будівельників. Усе через те, що тут дбають над відповідністю змісту освіти потребам ринку праці, а ще розвивають міжнародне партнерство.

Команда училища відкрила ліцензію на підготовку монтажників санітарно-технічних систем та устаткування 2016 року. Саме тоді заклад відібрали до першої фази проєкту із поліпшення сантехнічної освіти.

Українсько-швейцарський проєкт профінансував створення в училищі навчально-практичного центру для сантехніків. Водночас почали розробляти навчальні матеріали для учнів, підвищувати кваліфікацію педагогів, які викладають сантехнічні предмети. Як це вплинуло на якість підготовки учнів-сантехніків, розповідає старший майстер Полтавського вищого міжрегіонального професійного училища Любов Кісіль.


Про навчально-практичний центр

Завдяки підтримці проєкту заклад зміг закупити матеріали та техніку для облаштування навчально-практичного центру.

«Наш навчально-практичний центр має дуже якісне, сучасне наповнення. Наприклад, є різні типи радіаторів, душові кабіни, зразки теплої підлоги, водонагрівачі. Учні мають можливість відпрацювати усі необхідні навички, що подекуди рівноцінно виробничій практиці на підприємстві. Нова матеріально-технічна база впливає й на профорієнтаційний процес. Коли вступники разом з батьками приходять на День відкритих дверей, бачать центр і те, що він не вітрина, а реально діюча навчальна база, питання про якість підготовки закривається саме собою. Відколи беремо участь у проєкті набір сантехніків проходить безпроблемно», – пояснює Любов Кісіль.


Про підготовку учнів

Щороку в училищі набирають кілька груп сантехніків серед випускників 9-х та 11-х класів шкіл. Підготовка проходить в інтеграції з іншими професіями. Вступникам на основі базової середньої освіти пропонують додатково вивчитися на електрогазозварників, на основі загальної середньої освіти –  монтажників гіпсокартонних конструкцій. Крім того, в училищі є інклюзивна підготовка, зокрема за будівельними професіями. Йдеться про навчання людей із порушеннями слуху. Усього за кілька років вони можуть здобути професію сантехніка-монтажника гіпсокартонних конструкцій.

«Коли підлітки дізнаються, що можуть здобути одразу дві взаємопов'язані професії, їхня зацікавленість у вступі збільшується. По-перше, після випуску вони можуть працювати за фахом, який найбільше відповідає їхнім уподобанням. По-друге, шанси отримати роботу автоматично подвоюються. Роботодавці завжди зацікавлені в інтегрованій підготовці. Наприклад, зараз учні проходять практику на базі підприємства «Полтава теплоенерго». Наставники підприємства можуть доручити практикантам завдання як зі зварювальними роботами, так із сантехнічними, адже учні мають знання з обох професій», – ділиться старший майстер училища.

Любов Кісіль додає, що війна дуже вплинула на спроможність бізнесу брати учнів на практику, можливості платити практикантам зарплату. До війни учні отримували гарні кошти за практику, їх частіше запрошували на роботу. Зараз ситуація на ринку праці ускладнилася.

Водночас у закладі долучають учнів до завдань, які за умовами наближені до виробничої практики. Наприклад,  для того, щоб розпочати навчальний рік в офлайн-режимі, в училищі почали  переобладнувати укриття. На момент початку робіт в укритті вже було під‘єднано водопостачання і водовідведення, але мережі були застарілими. Учні-сантехніки під наглядом майстра змогли замінити старі металеві труби з водопостачання на нові поліпропіленові, інсталювали резервуар для води, раковини та іншу техніку.


Про підготовку до вступної кампанії

Раніше заклад активно відвідував місцеві школи, проводив зустрічі зі школярами базових і старших класів. Після початку пандемії, а згодом і повномасштабної війни, проводити такі заходи наживо стало складніше.

Училищу вдалося створити команду амбасадорів профтеху: випускники та учні активно розповідають друзям про умови навчання в закладі, переваги робітничої професії, кар'єрні можливості. Деякі випускники доєднуються на онлайн-зустрічі з місцевими школярами, щоб поділитися позитивними враженнями навчання в училищі.


Про підвищення кваліфікації педагогів

Однією із сильних сторін проєкту EdUP у закладі називають системну роботу, зокрема над професійним розвитком освітян.

«Проєкт надає колосальний професійний розвиток. Коли наш майстер виробничого навчання приїздив із навчально-практичних конференцій – привозив брошури, зразки сантехнічної продукції, навчальні матеріали. Завдяки EdUP відвідував сантехнічні виставки, конкурси фахової майстерності. Після таких заходів мав багато ідей для розвитку навчально-практичного центру для сантехніків», – каже Любов Кісіль.

У закладі розповідають, що викладач має понад 25 років досвіду і, без перебільшення досконало, знає сантехнічну справу. Крім викладання в училищі, він працює сантехніком в полтавському «Водоканалі». За період участі закладу в першій та другій фазі проєкту, викладач зміг примножити реальний практичний досвід та пройти ґрунтовне підвищення кваліфікації. Від початку повномасштабної агресії росії проти України його мобілізовано до лав Збройних сил України.

«Ми підтримуємо зв'язок із колегою, адже за роки спільної роботи стали наче велика профтехівська родина. Втрата, навіть тимчасова, такого майстра є дуже відчутною. Ми знайшли на деякий час заміну, але сподіваємося, що скоро окупанти залишать українську землю і він зможе повернутися до улюбленої сантехнічної справи», – розповідає Любов.


Які побажання до проєкту EdUP?

У Полтавському вищому міжрегіональному професійному училищі на власному досвіді знають, наскільки значущим є постійне оновлення знань педагогів. Тож у закладі сподіваються на продовження різноманітних тренінгів, навчально-практичних конференцій від EdUP. Крім того, хотіли б підтримки витратними матеріалами для практичної підготовки учнів.

Оскільки торік, зокрема за участю експертів EdUP, було оновлено освітній стандарт для професії монтажника сантехсистем та устаткування, заклад хотів би одержати оновлені навчальні матеріали для викладання теорії.


Україно-швейцарський проєкт «Публічно-приватне партнерство для поліпшення сантехнічної освіти в Україні» впроваджується за фінансової підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва спільно з ТОВ «Геберіт Трейдинг» та виконується Швейцарською фундацією технічного співробітництва з розвитку «Свісконтакт» за підтримки Міністерства освіти та науки України.