A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Броварський професійний ліцей



Броварський професійний ліцей став одним із перших закладів, що увійшов до проєкту з поліпшення сантехнічної освіти. За 8 років у проєкті заклад «прокачав» багато напрямів діяльності: від партнерства з бізнесом до кар'єрного консультування випускників. Зараз ліцей активно розвиває курсову підготовку дорослих. Як усе просувається? Розповідаємо далі 😏


Чому вирішили відкрити курси для дорослих?

Завдяки проєкту ліцей один з перших створив навчально-практичний центр для сантехніків. Маючи круту матеріально-технічну базу, кілька разів намагалися запустити курси для підготовки дорослих. Це було професійно-технічне навчання тривалістю пів року. Випускники отримували свідоцтво державного зразка за професією «Монтажника санітарно-технічних систем та устаткування».

Найчастіше на курси приходили люди, які працювали та не мали часу на тривале навчання, а тому віддавали перевагу модульному навчанню. Крім того, деякі з них не планували працювати сантехніками, а вчилися для домашніх потреб, щоб уміти лагодити змішувачі, замінювати сифон тощо. У підсумку програми «не полетіли».

Через війну все більше людей вирішують змінити професію або підвищити кваліфікацію, щоб влаштуватися на роботу. Тож за ініціативою експертів EdUP у Броварському професійному ліцеї знову вирішили повернутися до теми навчання дорослих.

Маючи досвід бізнес-планування, набутий завдяки проєкту, освітяни визначили кроки для запуску курсів. У пошуках інвестора звернулися до Профспілки будівельників України – показали план короткострокового навчання з різних модулів: водопостачання, водовідведення, інсталяції всіх видів унітазів, монтаж теплої підлоги. Цільовою аудиторією курсів визначили внутрішньо переміщених осіб, тимчасово безробітних та й охочих, які цікавляться сантехнікою.

Зараз на ринку шалений дефіцит робітників, тож Профспілка зацікавилася пропозицією.


Заклад організував безкоштовні десятиденні курси для дорослих із професії сантехніка. Випускникам видають сертифікат про проходження курсів.

Щоб «розкрутити» курси запустили рекламу, зокрема у соцмережах. Місцеві жителі почали цікавитися пропозицією, посипалися запитання про умови навчання. У результаті ліцей набрав групу з 10 осіб.

«Наш директор максималіст. Якщо беремось за якусь справу, робимо її настільки добре, наскільки можемо. Навчання бізнес-планування від EdUP прояснило багато речей, ми стали відкритіші для партнерства. Завдяки фінансовій підтримці Профспілки будівельників нам вдалося закупити розхідні матеріали, відшкодувати робочі години викладачам. Тепер будемо розвивати курсову підготовку дорослих самостійно, бо попит досить великий. Днями завершили навчання першої групи, а вже є 5 заявок на новий набір», – розповіла заступниця директора ліцею Оксана Пержинська.


Кого цікавить курсове навчання?

Серед слухачів курсів були різні люди. Наприклад, підприємець, який хоче продавати сантехнічне обладнання. Завдяки курсу він хотів вивчити сучасні системи, зрозуміти принцип їхньої роботи. Ще були двоє молодих хлопців, які зараз підпрацьовують ремонтниками: штукатурять стіни, кладуть плитку. Вони хочуть надавати більше послуг і більше заробляти, тому прийшли навчитися інсталювати сантехніку.

«Коли навчання добігало кінця, ми попросили заповнити форму зворотного зв'язку. Серед побажань проводити заняття не зранку, а ввечері або хоча б після обіду, можливо, перенести на вихідні дні. Ми прислухаємося до побажань, адже хочемо бути клієнтоорієнтованими», – зазначила Оксана Пержинська.

Випускники десятиденних курсів, як мінімум, зможуть легко виконувати сантехнічні роботи вдома. Якщо ж їх серйозно зацікавить професія, вони можуть піти у закладі на триваліші курси (3-6 міс), ґрунтовно вивчити сантехнічні системи і після завершення навчання отримати документ для офіційного працевлаштування.


Про перспективи

Після успішного запуску сантехнічних курсів у ліцеї хочуть зробити схоже навчання для лицювальників-плиточників, монтажників систем утеплення будівель.

Крім того, у закладі зацікавилися створенням кваліфікаційного центру, де здійснюють оцінювання результатів навчання. За підсумками оцінювання може присвоюватися повна або часткова професійна кваліфікація. У таких центрах не проводять навчання, а лише оцінюють знання на відповідність професійному стандарту.


Про вплив EdUP

«Ми вдячні долі, що потрапили в цей проєкт. Об’єктивно ми не маємо кадрового ресурсу, щоб займатися і пошуком партнерств, і комунікаційними проєктами, і проєктами розвитку. Тож EdUP став місточком, який з'єднав нас з роботодавцями. Якщо на початку ключовим бізнес-партнером була тільки компанія «Geberit», то зараз ми спілкуємося з багатьма виробниками, скеровуємо майстрів на навчальні семінари і тренінги. Ці заходи також є великою можливістю для спілкування з колегами з інших регіонів. Ще великий внесок проєкту – це оновлення матеріально-технічної бази. Коли в нас створили навчально-практичний центр, ми наче перескочили через пів століття. Це був прорив у якості практичної підготовки здобувачів освіти», – додала Оксана Пержинська. 

Вона також розповіла, що модернізація навчально-практичного центру вплинула на вибір професії вступників. Коли підлітки та їхні батьки бачать, що заклад має нове обладнання й інструменти, вони більше довіряють якості підготовки. Останні роки у Броварському професійному ліцеї з'явився конкурс для вступу на професію «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування».

Плануючи розвиток курсів для дорослих, ліцей сподівається на допомогу проєкту. Наприклад, йдеться про пошук бізнес-партнерів, інвесторів і роботодавців.

Крім того, важливою підтримкою є навчання майстрів, підвищення їхньої кваліфікації через різноманітні тренінги, майстер-класи, навчальні семінари. Для цього у закладі готові працювати і бути драйверами якісних змін.


Україно-швейцарський проєкт «Публічно-приватне партнерство для поліпшення сантехнічної освіти в Україні» впроваджується за фінансової підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва спільно з ТОВ «Геберіт Трейдинг» та виконується Швейцарською фундацією технічного співробітництва з розвитку «Свісконтакт» за підтримки Міністерства освіти та науки України.