A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

ЦИМБАЛ МИКОЛА ПЕТРОВИЧ

вчитель трудового навчання Черкаської гімназії № 9 імені О. М. Луценка Черкаської міської ради Черкаської області

Педагогічний стаж: 21 рік.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист.

Освіта: Уманський педагогічний університет імені Павла Тичини, 2002 рік.

Самоосвіта: дистанційний курс «Робота з mozaBook та mozaWed» (2020 р.);

участь у вебінарах «Викладання трудового навчання в умовах карантину» (2020 р.), «Як організувати дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн-ресурсів» (2020 р.), «Перехід з класичного САПР на хмарний Fusion 360» (2020 р.), «Використання сервісів Renderforest та InShot для створення навчальних відеороликів на смартфоні» (2021 р.);

участь у конференціях «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання» (2021 р.), «Мислення логічне, креативне, критичне» (2021 р.), «Інтернет-ресурси в освітньому процесі» (2020 р.);

обласні семінари «Година коду», «Використання STEM-обладнання в освітньому процесі» (2021 р.), «Твори. Рухайся. Грай» (2020 р.);

тренінг «Серцево-легенева реанімація з використанням автоматичного зовнішнього дефібрилятора» у рамках проекту «Безпека в школі» від ГО «Пейтріот Дефенс» (2019 р.);

майстер-класи «Використання сайту Tinkercad.com на уроках праці», з робототехніки на науково-розважальному фестивалі «МРІЯ-Фест» (2018 р.). 

Педагогічна ідея

«Застосування елементів STEM-освіти на уроках трудового навчання для розкриття творчих та інженерно-конструкторських талантів учня»

«Учитель, який припинив навчатися, пізнавати нове та зупинився в розвитку сам – перестає бути вчителем і прикладом для інших» – така моя професійна позиція. Навчання дітей – це насамперед щоденна робота над собою. Я перебуваю в постійному пошуку нових методів і форм роботи, відшуковую інноваційні напрями діяльності, впроваджую STEM-технології, навчаюсь новому, відточую власну майстерність і передаю свої знання та вміння учням. Ми, вчителі, насамперед маємо думати про інтереси сучасних дітей: що їм корисно зараз, що вони зможуть використати завтра. Тому головним завданням для мене є створення умов для розкриття можливостей кожного учня та розвитку мислення дитини, що буде спрямоване в майбутнє. Я маю сформувати в учнів навички людини ХХІ століття і підштовхнути їх до руху вперед.

Саме STEM-освіта допомагає опанувати навички сучасної епохи та створює фундамент для опанування професіями майбутнього. Предмет «Трудове навчання» є найкращим засобом для реалізації STEM-напрямку в освітній галузі, оскільки в центрі уваги стоїть не вчитель, а потреби дітей. Сучасний урок трудового навчання – це можливість для кожної дитини випробувати свої сили, набути нових навичок і вмінь. Для реалізації цієї мети на уроках намагаюсь захопити учнів темою та новими можливостями, які надає її опанування; сформувати креативне мислення і технічний світогляд, показати практичне застосування своїх знань та вмінь у житті. Для мене урок – не просто процес відточування певних дій за схемою, а й простір для пошуку стратегії та творчої реалізації, засвоєння алгоритму дій при виготовленні будь-якого виробу.

Однією з основних новітніх технологій, які я використовую у викладацькій діяльності, є робототехніка та конструювання з LEGO, оскільки нинішнє виробництво і промисловість потребують фахівців, які володіють знаннями з робототехніки. Переконаний, що набуття цих знань і умінь мають стати частиною шкільної програми, а не ланкою гурткової чи позакласної роботи. Мої учні з 5-го класу починають навчатися складати роботів, програмувати їх, будувати з конструктора будівлі та інші об’єкти. З кожним навчальним роком складність завдань зростає, а найбільш обдаровані старшокласники вже мріють про набуття відповідних професій. Такий вид роботи зацікавлює кожного учня, допомагає розкривати в них інженерні вміння, конструкторське бачення, просторове мислення, моделювання, навички програмування, робить їх знання затребуваними в майбутньому. У своїй педагогічній діяльності активно застосовую проєктну форму роботи, яка надає інструменти із залучення учнів до вирішення реальних інженерних проблем: від ідеї до розробки робочого прототипу. Навчатися за допомогою технології LEGO-конструювання дітям весело і цікаво, а програми LEGO Education легко інтегрувати у відповідні технології STEM-освіти та у повсякденну роботу з класом. Вони активізують самонавчання, стимулюють пошук шляхів вирішення проблем, з якими діти можуть зіткнутися в житті.

Активно застосовую методику й технологію 3D-моделювання на основі програмного середовища Tinkercad. Учні із задоволенням реалізовують свою фантазію на інтернет-сервісі, виконують проєктні роботи, найкращі з яких друкуємо на 3D-принтері в майстерні. Ця технологія дозволяє безпечно та дієво проводити уроки трудового навчання особливо під час дистанційного навчання. На заняттях свою діяльність організовую так, щоб зробити процес набуття знань необхідністю для школяра. Тому приділяю велику увагу мотивації і намагаюся звичайне пояснення матеріалу замінити організацією самостійного пошуку відповіді на поставлені проблеми.

Моя місія учителя – підготувати учнів до нових умов сучасного світу, сформувати навички роботи в команді, приймати відповідальні рішення, креативно мислити, інтелектуально і духовно розвиватися та навчатися протягом усього життя. Увесь освітній процес на моїх уроках проходить через різноманітні форми й види педагогічної взаємодії, в основу яких покладено:

  • діалог учнів один з одним, адже вони працюють у команді або у парі і, щоб реалізувати поставлене завдання, мають знайти спільну мову;
  • діалог учнів із учителем, бо саме він організовує освітній процес, допомагає учням аналізувати, зіставляти, творчо застосовувати здобуті теоретичні й практичні знання, критично мислити, вирішувати складні проблеми.

Тому я організовую освітній процес так, щоб учні навчалися:

  • шукати та знаходити інноваційні шляхи вирішення проблем;
  • формувати стратегію алгоритму дій, правильно організовувати свій час;
  • створювати дизайн виробів;
  • розробляти програми для діяльності робота, тестувати правильність рішень;
  • застосовувати на практиці отримані знання і сформовані навички з математики, фізики, креслення, образотворчого мистецтва та інших навчальних предметів;
  • формувати активну життєву позицію, ставати більш впевненим у своїх силах, працювати в команді;
  • комунікувати з усім світом, бути активним учасником турнірів з робототехніки, учасником LEGO -спільноти;
  • правильно визначати пріоритети свого навчання для отримання майбутньої професії.

Результатом вдалого застосування своїх вмінь на уроці стає можливість для учнів реалізувати себе у змаганнях з робототехніки. Лише за останні три роки мої вихованці взяли участь у понад 20 змаганнях міжнародного, всеукраїнського та регіонального рівнів у різних номінаціях та вікових категоріях Відкритого міжнародного чемпіонату з FLL  (м. Бібл, Ліван), у змаганнях роботів з сумо, слалому, у робофутболі, «dragrace», «чорній лінії», «врятування ведмедя», WeDO 2.0 та Всесвітній олімпіаді з робототехніки WRO. Зокрема, команди гімназії взяли участь у змаганнях роботів у Данії, Угорщині і Чехії. А у Лівані учні вибороли друге місце серед понад 70 команд-учасниць у категорії «Шляхетний професіоналізм» (Secondin Gracious Professionalism).

У скарбничці команди мого закладу освіти «Kiborgs.UA» 5 чемпіонських титулів, кубки за «Найвищий бал у грі роботів FLL». У гімназистів у різних номінаціях різноманітних змагань – кількадесят переможних та призових місць. Мої учні двічі представляли Черкаську область на ІV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання та вибороли треті місця у 2010-2011 й 2012-2013 навчальних роках; отримали ІІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання у 2020 році, ІІ місце на ІІ етапі – у 2019 році.

Мої вихованці брали участь лише за останні три роки у таких конкурсах: Robotiáda - mezinárodní robotická soutěž (VIDA science centrum, м. Брно Чехія), 2020 р., World Robot Olympiad (WRO-2019) (м. Дйор, Угорщина), Robotica-2019 (м. Київ, ІІІ місце в номінації «Слалом»), 2019 р., RoboFest-2019 (ЧДТУ, ІІ місце в номінації «Слалом»), Robotiada-2019 (м. Брно, Чехія, ІІ місце в номінації «Драгстер»), Robotica-2018 (м. Київ), Robotica-2017 (м. Київ, І місце в категорії «Сумо автономне», І місце в категорії «Слалом»); також стали активними учасниками п’яти регіональних фестивалів з робототехніки (2017-2021 рр.), Відкритих міжнародних чемпіонатів з FLL (2018, 2017 р.), Всеукраїнських фестивалів «ROBOfirst – більше ніж роботи» (м. Київ, 2017-2019 рр.), FERREXPO RoboFest - 2017 (м. Горішні Плавні).

Такі результати доводять, що технології, форми та методи роботи, які я застосовую на уроках трудового навчання, у повній мірі допомагають розкривати творчі задатки дитини, її інженерні, конструкторські, комунікативні компетенції, а отже я – на правильному шляху.

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=GTHPmMLeu88&feature=youtu.be