A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

ТОДОРОВА МАРІЯ ГЕОРГІЇВНА

педагог-організатор Задунаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Арцизької районної ради Одеської області 

Педагогічний стаж: 11 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Ізмаїльський державний гуманітарний університет (2008, 2016, 2018 рр.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителів образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво», педагогів-організаторів у 2019 р.

Педагогічне кредо: «Ідіть своїм власним шляхом, шукаючи свій почерк, не наслідуйте нікого, мистецтво не терпить трафарету. Вчіться у великих майстрів, осягаючи суть їх мистецтва, але запозичте їх манеру».

Педагогічна ідея

Так, я щаслива, що викладаю образотворче мистецтво. І перед собою ставлю ряд певних обов’язків: не лише навчити дітей малювати, але й зробити їх гідними послідовниками тих духовних цінностей, які заповіли нам талановиті предки. Я намагаюсь зробити свої уроки радісним відкриттям прекрасного, використовую твори літератури, музики. Без них просто неможливо створити емоційну атмосферу для сприйняття.

Одним із головних завдань моєї педагогічної роботи є виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.

Мета моєї роботи – створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти духовні цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую у творчості.

Предмет «Мистецтво» за Концепцією нової української школи має надзвичайний потенціал для розвитку творчої особистості, формування креативного мислення, розвитку почуттєвої сфери.

Коли ми говоримо про сучасну людину, яка має бути креативною, гнучкою, уміти нестандартно вирішувати поставлені завдання, то ми розуміємо, що для розвитку цих умінь необхідно застосовувати ірраціональне мислення. А воно розвивається в школі виключно завдяки мистецьким дисциплінам. Я розумію, що повинна навчити учнів мислити художніми образами, розвивати фантазію, почуття  для того, щоб у будь-якій сфері діяльності проявити свою креативність, гнучкість мислення.

Методичною проблемою, над якою я працюю, є «Формування творчих здібностей здобувачів освіти засобами образотворчого мистецтва в умовах НУШ».

Для досягнення мети намагаюся планувати роботу, враховуючи послідовність тем. Поставлені мною завдання методично обґрунтовані віковими особливостями дітей, орієнтовані на творчий пошук учнів різного рівня розвитку вмінь та навичок.

Надзвичайну увагу приділяю розвитку композиційного мислення учнів та використанню у творчих роботах цілісності образотворчих і технічних завдань. Перевагу надаю нестандартним, самостійним композиційним вирішенням учнів, а не готовим зразкам.

На уроках намагаюся виховувати працездатність, охайність, самостійність у досягненні мети, вміння працювати в колективі та самостійно.

Починаючи урок, мені потрібно налаштувати учнів на вивчення нової теми, звернутися до життєвого досвіду учнів і до набутих ними знань. Багатогранність кожної дитини допоможе розкрити урок-конференція, бесіда, тестування, бінарний урок, вернісаж, аукціон, обрядова вистава. Ще, я застосовую інтерактивні технології навчання, що надають мені змогу забезпечити ефективне пізнавально-творче спілкування з учнями.

Теми виховних завдань спрямовую на розвиток не лише нових образів та ідей, а й таких, що включають у себе загальнолюдські цінності. Ефективність занять з образотворчого мистецтва залежить від дидактичного та матеріального забезпечення уроків. У школі зібрана необхідна матеріальна база: репродукції картин художників різних епох, фотографії архітектурних споруд та скульптур. Власноруч виготовлений необхідний дидактичний матеріал – загальний та роздатковий.

Основними напрямками для розвитку образотворчої діяльності учнів є розвиток графічних навичок зображення на площині (графіка, живопис, декоративно-прикладна діяльність), робота з об'ємним матеріалом (ліплення з пластиліну, конструювання з паперу і картону та з підручних матеріалів).

Учні знайомляться з графічними матеріалами (олівець, фломастери, туш, крейда, ручка, вуглина) та особливостями художньо-образної мови графіки.

Живописні роботи розвивають уміння розрізняти та визначати форму, фактуру, забарвлення, розташування предметів у реальному просторі.

Важливо підтримувати робочий, творчий настрій у дітей, відчуття, що їхня робота не залишиться без уваги. Тому всі роботи учнів оцінюються, у кінці уроків проводиться аналіз робіт, організовуються виставки малюнків у школі.

Особливу різноманітність у навчання вносять колективні форми роботи. Такі завдання розвивають творчий потенціал учнів, заохочують до роботи, адже малюнок кожного учня буде розміщений на загальному аркуші, створюючи одну композицію всього класу.

Скільки радості та задоволення приносять дітям такі роботи. Та щоб надихнути когось, треба спочатку захопитись самому. Радію, що результат мого виховання і навчання на уроках образотворчого мистецтва та в позаурочний час приносить плоди. Творча праця моїх учнів неодноразово була оцінена на різноманітних конкурсах та олімпіадах.

Коли людина маленька, важко сказати, що її чекає в майбутньому. Та якою б не була  життєва стежка, дитина може здолати все це лише тоді, коли матиме віру в себе і в добро. Діти – як ангели, що прийшли до своїх батьків із небес. І якими їм бути – залежить тільки від нас. Упевнена: дітям будуть дані… КРИЛА!!!

Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watch?v=n4QeGyYe_O8