A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

СТЕЦЕНКО ІРИНА ВАСИЛІВНА

вчитель образотворчого мистецтва навчально-виховного комплексу «Домінанта» (дошкільний навчальний заклад - спеціалізована школа І ст. - суспільно-гуманітарна гімназія - спеціалізована школа № 204 з поглибленим вивченням фізичної культури) м. Києва 

Педагогічний стаж: 18 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова (1999 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації при інституті підвищення педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Гринченка вчителів образотворчого мистецтва і вчителів трудового навчання у 2018 р. та керівника гуртка у 2016 р.

Педагогічне кредо: «Сьогодні я творчо формую свідомість своїх вихованців, даю поштовх для розкриття їх талантів, надихаю на розвиток художніх здібностей, а завтра мої учні змінять світ на краще».

Педагогічна ідея

Ідея полягає у створенні сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку та самореалізації кожного учня.  Розвивати творчі здібності дитини, унікальність та неповторність кожного учня, спираючись на використання інтерактивних технологій.

Актуальність теми полягає в тому, що образотворче мистецтво відіграє велику роль у розвитку творчих здібностей дітей. Хіба можна уявити собі освічену людину, яка б не мала самих простих навичок зображення на площині форм об’єктів навколишньої дійсності. Для людини будь якої професії (не кажучи вже про архітектора, дизайнера, інженера – конструктора) – ці навички надзвичайно цінні. Не може людина жити повноцінним життям, у якої немає радості творчості. Даний шкільний предмет несе в собі значний потенціал для використання інтерактивних технологій і є тим середовищем, що розвиває творчі здібності, художній смак, підвищує інтерес учнів до предмета, виховує почуття прекрасного.

Щоб зробити урок яскравим та продуктивним необхідно використовувати інтерактивні форми та методи навчання, які спираються не тільки на процеси сприймання, пам’яті, уваги, а передусім на творче, продуктивне мислення, поведінку, спілкування.

Для повного розвитку творчих здібностей не достатньо мати вроджені задатки. Задатки потрібно перетворювати в здібності. Головне не пропустити цей момент і створити належні умови для успішного розвитку творчих здібностей. Тому на уроках необхідно застосовувати інтерактивні технології навчання, що надає мені змогу забезпечити ефективне пізнавально-творче спілкування з учнями. Результатом такого спілкування є створення дидактичних умов для того, щоб учень зміг пережити ситуацію успіху, яскраві та позитивні враження, дивовижні відкриття, активне радісне життя.

Працювати за інтерактивними технологіями надзвичайно цікаво. У дітей виникає інтерес до навчання, що сприяє їхньому інтелектуальному та творчому розвитку. Для ефективного застосування інтерактивних методик на уроках образотворчого мистецтва намагаюсь спланувати свою роботу так, щоб:

- дати учням випереджувальні завдання: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання;

- поспостерігати за явищами природи, довкілля, оточення;

- на одному занятті стараюсь використовувати один або два інтерактивні методи;

- визначити хронометраж, ролі учасників, підготувати запитання й можливі відповіді;

- передбачити різноманітні методи для привертання уваги учнів, налаштування їх на роботу, підтримання дисципліни.

Застосування інтерактивних технологій вимагає старанної підготовки з боку вчителя. Ознайомившись з такими методами необхідно правильно відібрати потрібні, спираючись на певні вимоги та критерії. Головна особливість використання технологій полягає в тому, що вони основані на взаємодії учнів з навчальним оточенням.

Систематичне застосування інтерактивних технологій на уроках образотворчого мистецтва розвиває такі якості особистості, як просторове мислення, гостре відчуття кольору, окомір, формує якість інтелекту людини, важливі для будь якої обраної учнем спеціальності.

Важливою умовою розвитку творчої уяви учнів вважаю також використання різноманітних технік та матеріалів, а також зміну видів образотворчої діяльності.

Тому використовую такі нетрадиційні техніки:

алкогольна, кавова та чайна акварель;

малювання пальцями, ватними паличками;

ляпкографія;

малювання по зволоженому папері;

штампування різними матеріалами;

малювання восковими олівцями, свічкою;

малювання на воді в техніці Ебру;

робота з паперовою масою;

ниткографія;

малюнки із солі;

монотипія;

набризк;

колаж, відбиток листя, квіток, гілочок…;

насип, кольорові крупи;

об’ємна аплікація з домальовуванням деталей;

малювання на зім’ятому папері;

малювання мильними бульбашками;

метод проектної діяльності.

Отже, оскільки образотворча діяльність – це відображення навколишнього, малюнок може виконувати різні функції (пізнавальну, естетичну) так, як створюється з різною метою. Мета виконання малюнка обов’язково впливає на характер його виконання. І саме нетрадиційні методи забезпечать виконання таких малюнків.

Знаходячись в постійному творчому пошуку, намагаюсь своїм прикладом надихати дітей до активної творчої діяльності. Постійно працюю над якістю техніки виконання малюнка, підвищення методичного та професійного розвитку. Опрацьовую методичну літературу. Пробую нові техніки та матеріали. Все нове і цікаве застосовую на уроках та у позаурочний час. Учні з великим задоволенням беруть участь у позашкільних заходах, демонструючи свій талант та вміння.

Посилання на відеорезюме: https://youtu.be/2pHmw2RsaDI