A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

ФРОЛОВА-ЧЕРЕДНЯК КАРІНА ОЛЕКСАНДРІВНА

вчитель образотворчого мистецтва комунального закладу «Циркунівський ліцей Циркунівської сільської ради Харківської області» 

Педагогічний стаж: 6 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, художньо-графічний факультет (2015 р.).

Самоосвіта: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, «Психологія» (2017 р.).

Педагогічне кредо: «Щаслива дитина – успішна людина». 

Педагогічна ідея

У наш час у зв’язку з активним використанням інформаційних засобів дітьми виникають проблеми з розвитком їх емоційної сфери, зокрема здатності фантазувати, що є складовою емоційного інтелекту. Діти все більше заглиблюються у віртуальний світ і все менше живуть справжнім життям, насиченим емоціями, почуттями та фантазіями. Художньо-педагогічна та психологічна освіта дають мені змогу об’єднати ці дві наукові сфери для сприяння розвитку емоційного інтелекту школярів за допомогою засобів образотворчого мистецтва й використання прийомів арт-терапії. Моя педагогічна ідея – це використання прийомів арт-терапії з метою сприяння розвитку емоційної сфери школярів через подолання емоційного негативу та формування позитивних почуттів.

Знайомство дітей із фундаментальними емоціями здійснюється як під час усього освітнього процесу, так і на спеціальних заняттях, де вони проживають емоційні стани, висловлюють свої переживання, знайомляться з досвідом однолітків, із літературою, живописом, музикою. Цінність таких занять у знятті втоми, у дітей розширюється коло усвідомлених емоцій, вони починають глибше розуміти себе самих та інших.

Арт-терапія – вид психотерапії та психологічної корекції, заснований на мистецтві та творчості. Мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом із метою впливу на психоемоційний стан дитини. А малювання – це один зі способів вираження різного роду емоцій, зокрема й негативних. Через малюнки легше зрозуміти не завжди відкриті переживання дітей, запобігти їм чи допомогти подолати їх. Малюючи, дитина дає вихід своїм переживанням і виражає своє негативне ставлення до деяких неприємних їй образів. Суттєвим моментом є обговорення малюнка індивідуально з кожною дитиною.

Під час формування емоційної сфери школяра засобами образотворчої діяльності використовую різноманітні техніки, вправи, які сприяють виникненню позитивних емоцій, а також вправи арт-терапії на подолання негативу. Наприклад: «Якого кольору радість», «На що схожі плями», «Весела осінь», «Чого я боюсь», «Як підняти настрій», «Відбудуємо місто».

Образотворче мистецтво ефективно впливає на людину, плідно розвиває її емоційно-чуттєву сферу, поглиблює знання, формує загальну й естетичну культуру. У своїй роботі віддаю перевагу нетрадиційним методам: роботи: ігровим, інтегрованим, творчо-стимулюючим, емоційно-регулюючим, проблемно-моделюючим, особистісно зорієнтованим. Також, окрім індивідуальної, не менш ефективною вважаю колективну творчу роботу. Саме завдяки їй у ліцеї, де я працюю, ми з дітьми вдосконалюємо навчальний простір освітнього закладу: розписуємо стіни, створюємо фотозони, панно та декорації, елементи художніх образів для виступів. У процесі такої колективної роботи відбувається вираження в дітей почуттів, розкриття їх творчого потенціалу, розвиваються навички включення в колективну діяльність.

Емоції супроводжують нас усе життя. А моє завдання як педагога – навчити дитину відчувати самоцінність у соціальній групі, цінувати навколишній простір, мислити позитивно та сприймати життя легко й радісно.

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=b4gUV9yfS-s&feature=youtu.be