A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Пентій Валентина Михайлівна

 

Місце роботи
Вишнівчицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С. М. Раєвського Чемеровецької районної ради Хмельницької області
Посада
Вчитель фізики, заступник директора школи з навчальної роботи
Освіта
Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут імені В. П. Затонського, 1993 рік
Самоосвіта за останні 5 років

Курси підвищення кваліфікації вчителів фізики та астрономії при Кам’янець-Подільському національному університеті імені І. Огієнка (2018)

Курси підвищення кваліфікації вчителів фізики при Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (2013)

Загальний стаж роботи
24 роки
Педагогічний стаж
24 роки
Стаж роботи у даному закладі освіти
24 роки
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
Звання
Старший учитель
Педагогічне кредо
«Вміти знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, вміти їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини»
Посилання на відеорезюме
https://www.youtube.com/watch?v=f4zHHa-Cuek
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
https://pentiy.blogspot.com/;
https://valentinapentey.blogspot.com/

Я – педагог і особистість

Портрет учителя

Яким, на Вашу думку, є сучасний учитель?

На питання: «Яким має бути вчитель?» дають відповідь слова відомого німецького педагога А. Дістервега: «Учитель для школи — це те ж саме, що сонце для Всесвіту. Він – джерело тієї сили, яка надає руху всій машині. Остання заіржавіє у мертвому заціпенінні, якщо він не зуміє вдихнути в неї життя і рух...»
На мою думку, сучасний вчитель – це той, хто у першу чергу, вміє знаходити спільну мову зі своїми учнями. Це означає, що він повинен бути ідеальним психологом. Крім того, вчитель повинен йти в ногу з часом, бути компетентною людиною, не обмежуватися лише сферою свого предмета. Він повинен бути сучасною інтелігентною людиною, обов'язково володіти новими технологіями.

Які риси сучасного учителя притаманні особисто Вам?

Я розумію, що праця педагога – робота на віддалене майбутнє. Тому постійно працюю над удосконаленням своїх професійних якостей, сприймаю учительство як спосіб продовжити своє дитинство і зрозуміти своїх вихованців, щоб бути їм цікавим. Експериментую, шукаю і намагаюся бути самокритичною. Допомагаю і підтримую працю дитини, стимулюю її творчі ідеї, готую до майбутнього динамічного життя, щоб згодом вона стала самостійною, творчою, впевненою в собі людиною!

Як Ви бачите перспективи розвитку освіти в Україні?

Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. Її головна мета – розвиток і виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
Щоб успішно виконувати свою місію, вчителі повинні концентрувати увагу не тільки на інформаційних технологіях навчання, а й на реалізації в школі основ формування світогляду сучасного учня – на ідеї прав людини. Мета освіти – виховати молодь соціально освіченою, навчити сприймати світ таким, яким він є, знайти в ньому своє, можливо, найважливіше місце, зрозуміти, як кожен може змінити життя на краще.

«Родзинки» досвіду

У чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/розробка? Які педагогічні технології, методи та форми Ви використовуєте в освітньому процесі?

Реалізуючи наскрізні змістові лінії сучасної програми з фізики, особливу увагу приділяю формуванню в учнів відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у збереженні довкілля, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Тому працюю над методичною проблемою «Формування екологічної компетентності учнів на уроках фізики через використання сучасних методів навчання».
Одним із пріоритетних завдань у своїй діяльності я ставлю реалізацію засобами фізичної освіти ідеї взаємодії «людина – природа – суспільство». Під час освітнього процесу формую компетентності учнів, які дають можливість вирішувати проблеми навколишнього середовища, визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на довкілля, критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, усвідомлювати важливість ощадного природокористування тощо.
Принциповим для себе вважаю досконале володіння методикою викладання фізики і фахову компетентність. Бачу сенс педагогічної діяльності у створенні умов для проектування особистісно значимої траєкторії розвитку кожного учня, реалізації його здібностей.
Основним орієнтиром у моїй діяльності є акцент на професійне самовизначення сільських школярів, оволодіння ними методами творчої праці, експериментальної діяльності в умовах інформаційного буму, здатність їх бути конкурентоспроможними на ринку праці.
Спектр прийомів моєї педагогічної діяльності найрізноманітніший, але головним критерієм відбору слугує результативність.
Максимально органічною для мене є інтерактивна модель уроку, яка дає змогу інтенсифікувати процес вивчення фізики, забезпечити особистісно орієнтований підхід, змоделювати життєві ситуації, створити атмосферу співробітництва, творчих взаємин у навчанні. З досвіду знаю, що найрезультативнішими є ті уроки, на яких вдається залишитися на позиції партнера, коли процес навчання проходить мимоволі, ненав’язливо і природно.
Навчально-розвивальний простір, над створенням якого я працюю, характеризується різними інформаційними потоками. Логічним продовженням моєї діяльності є застосування інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні фізики. Працюючи у звичайній сільській школі, своїм завданням вбачаю забезпечення умов для формування інформаційної культури учнів, яка б забезпечила їм однаковий доступ до якісної освіти.
Комп’ютер під час моїх уроків  – «живий та активний» учасник інтерактивного спілкування. Мультимедійний супровід уроку дає змогу побачити фізичний процес, продемонструвати експеримент навіть за відсутності чи обмеженості фізичних приладів. Надзвичайно збагатило ресурсне забезпечення моїх уроків використання інформаційного поля мережі Інтернет. Значно розширились для мене горизонти використання ІКТ в освітньому процесі після проходження тренінг-курсів за програмою «INTEL – Навчання для майбутнього».

Кроки до майстерності

Які Ваші основні досягнення? Чим Ви пишаєтеся?

Максимальну увагу приділяю роботі зі здібними та обдарованими учнями, а саме підготовці їх до предметних олімпіад, конкурсу науково-дослідницьких робіт МАН, фізичного конкурсу «Левеня». Як результат цієї роботи – призові місця в районних олімпіадах з фізики, добрі та відмінні результати в фізичному конкурсі «Левеня». Тернистий шлях дослідницько-пошукової роботи пролягає через дослідження в секціях «Екологічно безпечні технології і ресурсозбереження» у відділенні технічних наук та секції аерофізики і космічних досліджень у відділенні фізики та астрономії, в яких займалися мої учні Пентій А. та Мостіпака Я. Ці учні брали участь в обласному етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН.
Про зацікавленість учнів фізикою свідчить той факт, що за час моєї роботи в школі, майже щорічно її випускники вступають на фізико-математичні факультети або обирають інженерні спеціальності.
Вважаю, що знаходжусь в епіцентрі методичної роботи, оскільки працюю заступником директора школи з навчальної роботи, беру активну участь в районній творчій групі вчителів фізики, друкуюсь у періодичних фахових виданнях. Маю власні методичні посібники з проблем «Формування екологічної компетентності учнів на уроках фізики через використання сучасних інноваційних технологій», «Міжпредметні зв’язки – органічна складова навчання фізики в школі». Мої матеріали з проблеми екологічного навчання учнів надруковані в журналі «Фізика в школах України» видавництва «Основа».

Знай наших!

Що, на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі «Учитель року»?

Запорукою успіху в конкурсі «Учитель року», я вважаю, є творчість вчителя, вміння розкрити свій професіоналізм, нестандартне мислення, вічне прагнення до самовдосконалення, відсутність страху демонструвати свої здібності. Лише в дії можна досягти успіху й навчити цього успіху учнів.
А також – кропітка праця, саможертовність і терпіння, ще любов до дітей та непідкупний інтерес до своєї професії.

За лаштунками

Хто підтримує Вас на шляху до перемоги?

На шляху до успіху мене підтримує моя сім’я, а також – колеги по роботі та учні.

Які особистісні якості допомагають Вам досягати мети?

Своєї мети досягаю завдяки працелюбності, терпінню та відповідальності. І,  головне – завдяки інтересу та любові до своїх вихованців.

Які Ваші захоплення (хобі)?

У вільний час читаю художню літературу, займаюся кулінарією, вирощую декоративні рослини. Моє хобі – ландшафтний дизайн.