A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Створення якісного інклюзивного освітнього середовища є пріоритетом НУШ, - заступник Міністра Павло Хобзей

Опубліковано 01 грудня 2017 року о 15:24

Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є формування інклюзивного освітнього середовища. На цьому наголосив заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей під час міжнародної конференції «Інклюзія для всіх: освітня політика та практика».

«На 2017 рік Уряд вперше виділив цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту – 209,4 млн гривень. Вона забезпечує проведення додаткових корекційно-розвиткових занять та придбання засобів корекції, дидактичного матеріалу тощо», - зазначив Павло Хобзей.

Він також розповів, що на наступний рік уже заплановано збільшення цільової субвенції більш ніж вдвічі – в проект бюджету вона закладена на рівні 504 мільйонів гривень. За його словами, ця субвенція має заохочувати місцеві органи покращувати можливості інклюзивної освіти.

«Сьогодні перед нами стоїть назвичайно важливе і відповільне завдання - виховати нове покоління українців, для якого інклюзія стане частиною світогляду, інклюзія як новий погляд на місце «особливої» дитини в суспільстві», - відзначила Перша Леді України Марина Порошенко.

Під час конференції, зокрема, обговорили додаткові потреби в освітньому процесі ромів, внутрішньо переміщених осіб, дітей з інвалідністю, мігрантів, біженців тощо.

«Інклюзія - це не лише про рівний доступ, а й про якість освітніх та інших соціальних послуг. Коли в школі навчаються різні діти, це автоматично не означає, що дотримано право кожної дитини на освіту. Належна інклюзивна політика в Україні гарантуватиме, що всі діти мають доступ та рівні можливості отримати якісну освіту. Саме тому реформа загальної освіти та реформа інклюзивної освіти є, безумовно, взаємопов’язаними і повинні йти рука об руку, щоб вчителі сприяли інклюзивності та різноманітності в класах так само, як вони мають сприяти здійсненню реформи загальної освіти», - наголошуює  виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження» Євген Бистрицький.

«Інклюзивна освіта – це, насамперед, право кожної дитини на отримання якісних освітніх та інших послуг за місцем проживання і, відповідно, обов`язок держави забезпечити їх. Окрім того, інклюзивна освіта має низку переваг для всіх учасників освітнього процесу – дітей, батьків, педагогів і суспільства в цілому. Інклюзивна освіта – це постійний процесс визначення і подолання перешкод для максимально значущої участі всіх в освітньому процесі», - пояснює директорка Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» Наталія Софій.